اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان:

30 پروژه منطقه 12 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 12 گفت: با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان، 30 پروژه منطقه 12 شهرداری اصفهان 25 بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

30 پروژه منطقه 12 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان فرهاد جلیل‌فر عصر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های این شهرداری در محلات مختلف به مهم‌ترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری اشاره و اظهار کرد: پس از تفکیک منطقه 12 از منطقه هشت در سال 86 بودجه‌ای معادل هشت میلیارد و 100 میلیون تومان به این شهرداری اختصاص پیدا کرد، که این بودجه در سال جاری به 27 میلیارد و 110 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: بودجه سال 92 این شهرداری رقمی معادل 38 میلیارد تومان است که در طی این مدت از سال 86 تاکنون 235 درصد رشد بودجه داشته است.

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: جذب بودجه از سال 86 تا 91 در این منطقه معادل 100 درصد محقق و رشد بودجه جاری 167 درصد و رشد بودجه عمرانی 269 درصد برآورد شده است.

وی ادامه داد: از سال 86 تا 6 ماهه اول امسال  254 هزار مترمربع آزادسازی صورت گرفته است که 80 درصد آنها برای واحدهای کاربری مسکونی و بقیه برای کاربری تجاری و سایر موارد بوده است.

* بیش از 111 هکتار بافت فرسوده در منطقه 12 شهرداری وجود دارد

جلیل‌فر با بیان اینکه 111.35 هکتار بافت فرسوده در این منطقه شهرداری وجود دارد، گفت: 7.5 درصد از کل منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به پروژه‌های فرامنطقه‌ای این شهرداری اشاره و گفت: تقاطع غیر همسطح دو بانده شهیدان امینی به طول 750 متر و  9 کیلومتر، احداث خیابان‌سازی جدید، 20 هزار مترمربع پیاده روسازی در خیابان‌های ملک‌شهر، شهرک مهدیه و محمودآباد، روکش آسفالت، دو سالن فرهنگ‌سرا از جمله پروژه‌های فرامنطقه‌ای این شهرداری است.

شهردار منطقه 12، احداث  سالن مطالعه معرفت به طول یک هزار و 900 متربع زیربنا به صورت دو طبقه، احداث پارک معرفت در کنار این سالن، احداث سالن ورزشی را از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری دو روز آینده برشمرد.

وی اضافه کرد: پنج زمین ورزشی روباز، دو پل عابر پیاده یک مکانیزه و یک غیرمکانیزه در خیابان امام خمینی (ره)، سه هزار متر احداث کانال رفع آب‌های سطحی، هفت آبنمای جدید، دو باب ساختمان جدید ایستگاه ثابت بازیافت، تجهیزات جدید اسباب‌بازی، روشنایی، کفپوش و وسایل ورزشی را از دیگر پروژه‌های شهرداری عنوان کرد.

*افتتاح 30 پروژه در 25 بهمن ماه‌جاری

جلیل‌فر گفت: 30 پروژه مهم این شهرداری با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان در روز 25 بهمن‌ماه سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساخت اتوبان دو طبقه امام خمینی(ره) 7 میلیارد تومان مشارکت داشته‌ایم، تأکید کرد: خیابان‌سازی کند روی شرقی خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل خیابان بهارستان تا میدان استقلال به طول 2 هزار متر و عرض 19 متر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه در انتهای خیابان مفتح حدفاصل خیابان امام‌خمینی (ره) به واسطه حفاری‌های زیاد این خیابان وضعیت بدی داشت که اکنون آسفالت کامل در این خیابان صورت گرفته و خیابان‌ها سامان‌دهی شده‌ا‌ند.

وی اضافه کرد: بیشترین بودجه عمرانی منطقه 12 در قالب طرح محله‌محوری و عدالت اجتماعی تخصیص پیدا می‌کند.

جلیل‌فر به پروژه‌های محله مهدی‌آباد اشاره و تصریح کرد: روکش آسفالت، ورزشگاه شهید قاضی، ساماند‌هی مادی، افتتاح خیابان نگارستان، احداث پارک مادر، احداث آب‌نما از جمله مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده در این منطقه است.

وی در ادامه مهم‌ترین پروژه‌های محله نگین را معرفی و گفت: روکش آسفالت، احداث زمین ورزش، پارک صدف، پارک معرفت، کتابخانه وحدت، احداث خیابان آزادگان از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه در محله ملک‌شهر  30 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، گفت: سایت اسباب‌بازی کودکان در حال احداث و کتابخانه‌ امیرالمومنین در مرحله سفت‌کاری است.

وی ادامه داد: در طی دو سال اخیر بلوک‌سازی و احداث فضای سبز، احداث زمین ورزشی، نوسازی و بازسازی، سامان‌دهی فضای سبز، روکش آسفالت، ایستگاه بازیافت، پارک مروارید، فرهنگ‌سرای علامه دهخدا، آزادسازی خیابان عاشق‌آباد، پارک ترافیک در شهرک کوثر و قدس صورت گرفته است.

جلیل‌فر به پروژه‌های شهرک صنعتی امیر کبیر اشاره و افزود: پارک امیرکبیر، احداث خیابان 12 بهمن، احداث خیابان استقلال و خیابان کندروی این خیابان، سامان‌دهی خیابان امیر کبیر سوم، ساختمان پلیس راهور، رفع آب‌های سطحی خیابان امیر کبیر، سامان‌دهی فضای سبز، محوطه‌سازی سالمندان، سامان‌دهی محله محمودآباد و سامان‌دهی ضلع شرقی شهرک محمودآباد انجام شده است.

*کمک 600 میلیون تومانی شهرداری منطقه 12 به مساجد

وی در بخشی از صحبت‌های خود به 600 میلیون تومان کمک به مساجد از سال 86 تا 91 اشاره و گفت: بیش از یک میلیارد تومان اقدامات ترافیکی در این منطقه انجام شده است.

شهردار منطقه 12 گفت: بیش از دو میلیون و 800 هزار مترمربع فضای سبز در منطقه 12 وجود دارد که سرانه هر نفر 14.1 مترمربع است.

*وجود زمین‌های بایر  مهم‌ترین مشکل شهرداری منطقه 12

وی به مهم‌تریم چالش‌های این منطقه اشاره و افزود: وجود زمین‌های بایر خیلی زیاد که بیشترین حریم را در مسیر و کاربری مسکونی ندارد، مهم‌ترین مشکل منطقه 12 شهرداری است.

انتهای پیام/63012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول