اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

6 قلعه تاریخی شهرستان خداآفرین ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی از ثبت شش قلعه تاریخی شهرستان خداآفرین در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

6 قلعه تاریخی شهرستان خداآفرین ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی افزود: در هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی، شش قلعه تاریخی شهرستان خداآفرین پس از بررسی به ثبت ملی رسیدند.

محمدی با اشاره به قدمت شش هزار ساله شهرستان خداآفرین و کشف آثار، اشیاء و بقایای متعدد طی کاوش های مختلف از آن، یادآور شد: شهرستان تاریخی خداآفرین به دلیل موقعیت ممتازی که داشته از هزاران سال قبل مسکن و مامن مردمان دنیای کهن بوده است.

وی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین را یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگرپذیر آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: پیش از این 30 قلعه تاریخی ارسباران را در محدوده جغرافیایی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین برای معرفی جهت ثبت ملی و مرمت، شناسایی کرده بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توسعه شهرستان‌های خداآفرین و کلیبر را از اولویت‌های دائم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: همه‌ساله اعتبارات قابل توجهی برای توسعه زیر ساخت‌ها و خدمات رفاهی و گردشگری به این منطقه اختصاص می‌یابد.

محمدی همچنین با اشاره به ثبت این شش قلعه تاریخی شهرستان خداآفرین، از بررسی سه پرونده مکان رویداد تاریخی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در روزهای دیگر هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخدادهای انقلاب اسلامی در تهران خبر داد.

انتهای پیام/60002/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول