اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

22 بهمن‌ نشان عزم و اراده ملت ایران بود/ حکومت یک درصدی‌ها بر غرب

خبرگزاری فارس:‌ یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در خلق حماسه‌ای جدید و شرکت فراگیر در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم ایران بار دیگر عزم و اراده قوی خود را به جهانیان نشان دادند.

22 بهمن‌ نشان عزم و اراده ملت ایران بود/ حکومت یک درصدی‌ها بر غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در خلق حماسه‌ای جدید و شرکت فراگیر در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم ایران بار دیگر عزم و اراده قوی خود را به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: قدرت‌های جهانی هنوز به درستی ملت ایران را نشناخته‌اند زیرا از درک معنویات و اعتقاد به معاد و فرهنگ شهادت‌طلبی عاجزند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان سعی دارند با استفاده از حیله و تزویر و سیاه‌نمایی مردم ایران را از انقلاب ناامید سازند گفت: با وجود اینکه این فریب‌کاری بارها توسط غرب تکرار شده و آنها مقاومت ملت ایران را دیده‌اند باز هم از شکست‌ها عبرت نمی‌گیرند و باز هم سعی در اجرایی کردن همان نقشه‌ها دارند.

وی ادامه داد: مردم ایران از نخستین روزهای قیام امام راحل همراه ایشان بودند و پس از انقلاب هم هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و روز به روز هم بر مقاومت آنها افزوده می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام نخستین پایه و رکن انقلاب است خاطرنشان کرد: رژیم شاه همواره سعی در جدایی دین از سیاست داشت و اینگونه القا می‌کرد که اسلام جوابگوی نیازهای روز بشر نیست ولی امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را که توأم با سیاست است وارد زندگی اجتماعی مردم ایران کرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به سلسله مراتب اداره جامعه در قالب نظام اسلامی عنوان داشت: حضرت محمد(ص) در رأس حکومت قرار داشت و پس از ایشان نیز امام معصوم عهده‌دار این مسئولیت سترگ است اما امروز که در غیبت کبری به سر می‌بریم ولی فقیه زمان‌شناس، دشمن‌شناس، آگاه، شجاع و اسلام‌شناس باید این منصب را در اختیار بگیرد.

وی اضافه کرد: پس از امام خمینی(ره) آیت‌الله خامنه‌ای سکان‌دار کشتی انقلاب شده‌اند و همین عامل سبب شده است مردم ایران هیچ نگرانی از بابت دشمنان نداشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی مردم را دومین رکن انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم در یک نظام حکومتی دارای اهمیت فراوانی هستند و همه پیامبران الهی نیز با استفاده از توده‌های مردمی علیه ستمگران و ظالمان قیام کرده‌اند؛ امام راحل نیز بر قدردانی مسئولان از مردم و نگه داشتن آنها در صحنه تاکید فراوانی داشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر مطالعه آثار بنیان‌گذار کبیر انقلاب همچون دفتر تبیان، صحیفه نور و وصیت‌نامه ایشان توسط همه اقشار جامعه به ویژه مدیران و مسئولان نظام گفت: امام راحل تمام تجربیات گران‌قدر خود را به همراه توصیه‌های ارزشمندشان در وصیت‌نامه‌ای که نوشتند آورده‌اند.

وی عنوان داشت: سومین رکن انقلاب اسلامی ولایت فقیه است؛ پادشاهان گذشته همواره به فکر عیش و نوش و منافع خود بوده و نظام طبقاتی شدیدی را در ایران و سایر کشورهای اسلامی به وجود آورده بودند به طوری که عموم جامعه در فقر مالی و فکری به سر می‌بردند و این شیوه حکومت از آن ستمگران بود تا از این طریق جلوی حرکت‌های آزادی‌خواهانه را بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه فجر واقعی مسلمانان ظهور امام عصر(عج) خواهد بود گفت: انقلاب اسلامی ایران هم زمینه‌ساز قیام مهدوی است و تداوم آن وابسته به حمایت مردم خواهد بود.

این مرجع تقلید طاغوت را به دو دسته طاغوت سیاسی و اقتصادی تقسیم کرد و ابراز کرد: امروز در دنیای غرب سیاست‌مداران و دولتمردانی بر سر کار هستند که حکومت یک درصد بر 99 درصد را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: کفار، منافقان و شیاطین انس سه دشمن اصلی مسلمانان در طول تاریخ بوده‌اند؛ امروز رژیم صهیونیستی و غرب شیاطینی هستند که با حمایت از منافقان در صدد نابودی نظام اسلامی برآمده‌اند هرچند با مقاومت مثال زدنی و حضور همیشگی مردم ایران در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب هیچ گاه به اهدافشان نخواهند رسید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مواجهه با دشمنان فراوان اسلام و انقلاب هیچ هراسی به خود راه نمی‌داد گفت: امروز آرمان‌ها و اهداف این رهبر بزرگ و نیز شعار ولایی «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» در جهان فراگیر شده است.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول