اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس دانشگاه فرهنگیان تشریح شد

جزئیات تحصیل از دیپلم تا دکتری در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر، جزئیات تحصیل از مقطع دیپلم تا دکتری را در دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد.

جزئیات تحصیل از دیپلم تا دکتری در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نوشهر، دانشگاه فرهنگیان شهرستان نوشهر ظهر امروز با حضور مسئولان در منطقه مزگای این شهر به طور رسمی افتتاح شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر در مراسم آغاز به کار رسمی این دانشگاه طی سخنانی به فلسفه و چرایی به وجود آمدن دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با توجه به چالش‌های موجود در نظام آموزش و پرورش، مقام معظم رهبری دستور دادند تا مراکز تربیت معلم احیا و توانمند شود.

جهانگیر جهانگیری افزود: سیر تکاملی این دانشکده در نوشهر اینگونه آغاز شد که ابتدا مرکز تربیت معلم و سپس به مجمتع آموزش عالی پیامبر اعظم و در نهایت در سال 91 افتخار تبدیل شدن دانشگاه را به خود اختصاص داد و نام دانشگاه فرهنگیان بر آن نهاده شد.

وی در ادامه درباره وظیفه و رسالت این دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای تامین و تربیت دبیران مؤمن، متخصص و ماهر مورد نیاز آموزش و پرورش دست به کار شد.

این مسئول بیان کرد: در غرب مازندران از محمودآباد تا رشت فقط یک دانشکده فرهنگیان وجود دارد و تنها دانشکده فرهنگی تمام دولتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در غرب مازندران موجود است.

جهانگیری اظهار کرد: البته در غرب مازندران دانشگاه‌هایی وجود دارد اما خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان خود باید هزینه کنند اما در دانشگاه فرهنگیان از سال گذشته حدود 23 هزار نفر از دانش‌آموزان نخبه از طریق آزمون سراسری وارد این دانشگاه شدند.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان نخبه در فاز اول طی دوره 4 ساله موفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر گفت: دانشجویان این دانشگاه از همان روز اول ورودشان دبیر محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پسر سربازی ندارند و از همان روز اول که وارد این دانشگاه می‌شوند حقوق دریافت می‌کنند و حتی استخدام رسمی هستند.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته تعداد زیادی از نخبگان به دلیل عدم اطلاع از خدمات و ویژگی‌های این دانشگاه نتوانستند در آزمون شرکت کنند.

جهانگیری عنوان کرد: از همه مردم درخواست می‌شود در اطراف خود بررسی کنند تا اگر کسی را می‌شناسند که شرایط ورود به این دانشگاه را دارد، این دانشگاه به آنها معرفی شود و آنها را تشویق کنند تا دانشگاه فرهنگیان را برای ادامه تحصیل و آینده خود انتخاب کنند.

وی در ادامه به خدمات‌دهی این دانشگاه به دانشجویان اظهار کرد: در دو سال اول، خدمات دانشگاه فرهنگیان شبانه‌روزی است اما در دو سال بعدی تحصیل، دیگر شبانه‌روزی نخواهد بود ولی با دانشگاه در ارتباط هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر تصریح کرد: همه این دانش‌آموزان تا مقطع دکترا می‌توانند به‌طور رایگان در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی همچنین به نحوه ادامه دانشجویان این مرکز پس از اخذ مدرک تحصیلی لیسانس پرداخت و افزود: البته بعد از اخذ مدرک تحصیلی لیسانس باید به مدت سه سال در مدار کشور به‌عنوان دبیر به تدریس مشغول شوند و در این مدت حق شرکت در آزمون را ندارند اما بعد از طی این دوره سه ساله می‌توانند برای دوره فوق لیسانس در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و همین طور پس از اخذ مدرک تحصیلی فوق لیسانس می‌توانند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند.

وی دانشگاه فرهنگیان نوشهر را جزو 10 دانشگاه برتر کشور دانست و گفت: این دانشگاه در زمینی به مساحت 12 هکتار با فضای آموزشی و امکانات رفاهی مطلوب است به‌طوری که هر کس وارد این مجموعه می‌شود احساس وجد و نشاط می‌کند.

جهانگیری هوشمندسازی کلاس‌ها، تغییرات در رستوران و آشپزخانه را از دیگر برنامه‌های بعدی در این دانشگاه برشمرد.

وی ابراز کرد: اکنون 136 نفر دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که 100 نفر نیز امروز 23 بهمن ماه امسال وارد این دانشگاه شدند و اکنون به 236 نفر رسیدند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان هر سال دانشجو می‌گیرد و احتمالا در سال آینده نیز حدود 200 دانشجو جذب خواهند شد.

این مسئول درباره مدیریت این دانشگاه گفت: این دانشگاه هیئت امنایی دارد که دیگر دانشگاه‌های کشور از آن برخوردار نیستند.

وی افزود: از نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نوشهر، شهروندان و خیرین که برای توسعه و گسترش این دانشگاه تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم و همچنان به حمایت‌های این عزیزان نیاز داریم.

انتهای پیام/86019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول