اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم در بهشهر:

300 هزار مترمربع فضای توسعه‌ای در دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم گفت: در دهه مبارک فجر امسال، حدود 300 هزار متر مربع فضای توسعه‌ای در قالب 180 پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان در دانشگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

300 هزار مترمربع فضای توسعه‌ای در دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علی‌اکبر متکان در مراسم تأسیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با بیان این‌که دانشگاه‌های علم و صنعت اراک و بهشهر در زمره نخستین دانشگاه‌های علم و صنعت ایران هستند، اظهار داشت: دانشگاه بهشهر را به سختی از علم و صنعت ایران جدا کردیم چرا که برای مدیرانش خیلی آسان نبود که آن را به ما بسپارند.

وی افزود: دانشگاه علم و فناوری، چهارمین دانشگاه مازندران است و در سطح کشور جا داشت که به‌دلیل شرایط خوب مازندران در بخش‌های کشاورزی، صنعت و دامپروری مراکز علمی متناسب با آن تأسیس شود.

متکان در بخش دیگری از سخنان خود با بی‌تأثیر دانستن تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: در دهه فجر امسال، حدود 300 هزار متر مربع فضای توسعه‌ای در قالب 180 پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان در دانشگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تعداد آن‌ها بیش از سال‌های گذشته است.

معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه کاشان طی چهار سال گذشته به اندازه 15 سال رشد داشته‌اند خاطر نشان کرد: مسئولان آن از مشارکت مردم و خیران استفاده کردند، 25 هزار متر مربع را با بودجه 20 میلیارد تومان ساختند و 20 میلیارد تومان پروژه دیگر را در دست اقدام دارند.

وی تصریح کرد: هر دانشگاهی که از مشارکت‌های مردمی و خیران استفاده کند، به اندازه 50 درصد مشارکت خیران را وزارت علوم خارج از بودجه‌های موظفی به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کند.

متکان از مسئولان دانشگاه‌ها خواست تا کمیته خیران را تشکیل داده و از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

در پایان مراسم تأسیس دانشگاه علم و فناوری مازندران، از نام جدید این دانشگاه پرده‌برداری شد.

گفتنی است، همچنین بر اساس صورت‌ جلسه‌ای مبنی بر رفع نیازمندی‌های دانشگاه علم و فناوری مازندران مقرر شد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ساخت مسجد و سالن ورزشی اقدام کرده و از طرفی مسئولان استانی نسبت به تأمین خوابگاه‌های دانشجویی از محل واحد‌های مسکن مهر که جنب دانشگاه قرار دارند، اقدام کنند.

دانشگاه علم و صنعت شهرستان نور، جایگزین دانشگاه علم و صنعت بهشهر است.

انتهای‌پیام/86001/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول