اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل خبر داد

پیشرفت 50 درصدی مرکز توانبخشی جانبازان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: بعد از گذشت دو سال از آغاز احداث مرکز توانبخشی جانبازان و ایثارگران اردبیل این مجموعه با پیشرفت 50 درصد در حال انجام است.

پیشرفت 50 درصدی مرکز توانبخشی جانبازان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید داوود سیدشنوا صبح امروز در نشست تعاملی با شهردار اردبیل اظهار داشت: این مرکز شامل سالن ورزشی، اتاق برای اسکان مسافران، مرکز رفاهی، آموزشی و خدماتی است که ما سال آینده فاز اول آب‌درمانی این مجتمع را نیز افتتاح می‌کنیم و در خدمت خانواده‌های ایثارگر قرار می‌دهیم تا از این مجموعه رفاهی مطلوب‌تر استفاده کنند.

وی با اذعان به این مطلب که ساخت این مجموعه بدون کسب پروانه از شهرداری آغاز شده است، عنوان کرد: امیدواریم با همراهی شهرداری اردبیل مشکل به‌ وجود آمده در صدور پروانه و همچنین أخذ عوارض با تخفیف ویژه مدنظر باشد تا شهرداری نیز بتواند در خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های ارزشمند آن‌ها سهیم باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان این مطلب که جنگ برای افراد عادی تمام شده اما برای آزادگان، جانبازان و درد‌کشیده‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی هنوز تمام نشده است، افزود: مشکلات و آلام ناشی از جنگ امروز بسیاری از جانبازان و ایثارگران ما را رنج می‌دهد و در سپاس از این ایثارگری‌ها و رشادت‌طلبی‌ها شایسته است شهرداری و شورا و سایر نهاد‌ها فراتر از بخشنامه و قوانین در خدمت‌رسانی به این مجموعه کوشا باشند.

دفتر ایثارگران در شهرداری اردبیل راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدشنوا در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد دفتر ایثارگران در شهرداری اردبیل با هدف ارائه خدمات مطلوب و گاه فراتر از بخشنامه و قوانین راه‌اندازی شود تا بتوانیم در صدور مجوز‌ها و دریافت پروانه و عوارض ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا دچار مشکل نشده و از معافیت‌ها و تخفیفات ویژه استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: البته ما نیز معتقد هستیم که دست شهرداری را باید در ارائه خدمات مطلوب‌تر بگیریم و در این باب آمادگی داریم در حوزه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و ورزشی و همچنین تعامل نزدیک در انجام کارهای عمرانی یاریگر شهرداری باشیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس به ساماندهی مزار شهدا در مناطق مختلف به‌ ویژه در مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در اردبیل بیش از یک‌هزار و 700 شهید والامقام داریم که تاکنون 50 درصد مزار شهدای اردبیل بازسازی نشده است.

سیدشنوا یکی از دلایل سختی کار در این حوزه را پراکندگی قبور شهدا در آرامستان‌های مختلف اعلام کرد و ادامه داد: انتظار داریم با همکاری شهرداری و سازمان آرامستان‌ها با تأمین اعتبار ویژه نسبت به بازسازی، مرمت و هم‌سطح‌سازی قبور شهدا اقدام لازم صورت گیرد.

وی از رایگان بودن قبور برای مادران و پدران شهید در زمان فوت خبر داد و یادآور شد: هزینه‌ای در این زمینه از سوی شهرداری و مجموعه‌های خدماتی دریافت نمی‌شود و انتظار می‌رود در این باب شهرداری نیز به وظایف قانونی خود عمل کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ضرورت مناسب‌سازی برای تردد راحت جانبازان ویلچری را در سطح شهر یادآور شد و افزود‌: بهتر است جانبازان و ایثارگران از پارکینگ و سایر خدمات شهرداری به صورت رایگان استفاده کنند چراکه ارائه این‌گونه خدمات با احترام و تکریم سبب افتخار و غرور بیشتر خانواده‌ها و تأثیرات روحی و روانی در این خانواده‌ها می‌شود.

سهمیه قابل توجهی در استخدام‌های جدید برای خانواده‌های شهدا در نظر گرفته شود

سیدشنوا با اشاره به اینکه در کنار این امر شهرداری باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات از طریق مکان‌های نصب بنر، پوستر و سیستم‌های مختلف تبلیغاتی با تخفیف‌های ویژه بنیاد شهید را یاری کند، گفت: در استخدام‌های اخیر شهرداری باید سهم خانواده‌های شهدا و ایثارگر مدنظر باشد و ما نامه‌ای در خصوص استخدام‌های جدید به استاندار و دیگر مسئولان نوشتیم تا سهم خانواده‌های شهدا و ایثارگر نادیده گرفته نشود.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: در استخدام‌هایی که در ماه‌های آینده داریم سهم عمده و قابل توجهی به اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته شده که امیدواریم تحقق عینی آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62003/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول