اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

تحصیل 504 دانشجو در پردیس فرهنگیان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر و از بهمن ماه 504 دانشجو در پردیس دانشگاه فرهنگیان دختران و پسران استان اردبیل تحصیل می‌کنند.

تحصیل 504 دانشجو در پردیس فرهنگیان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در مراسم آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان در اردبیل اظهار داشت: در کنار تحصیل این تعداد دانشجو در پردیس دختران و پسران، 100 نفر دانشجو نیز در دانشکده نیر تحصیلات خود را از امروز آغاز کرده و امیدواریم با تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان جایگزین مراکز تربیت معلم سابق بتوانیم کمبودها و نواقص گذشته را جبران کنیم.

وی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر و رهبری معظم انقلاب برشمرد و عنوان کرد: حضور معلمان و دانش‌آموزان در این سنگر بزرگترین تحول اجتماعی را رقم می‌زند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: امروز آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت مرجعیت علمی، تربیتی و تحولی را عهده‌دار است که قطعاً در سازندگی آینده کشور موثر خواهد بود.

محمود‌زاده با بیان اینکه امروز به واسطه وزن سیاسی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران استمرار حرکت‌های انقلابی در مدرسه و خط مقدم نظام تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد، افزود: همه دانش‌آموزان امروز با یک بصیرت و آگاهی ممتاز در صحنه حاضر هستند و سعی می‌کنند بهترین و شایسته‌ترین خدمت‌رسانی را انجام دهند.

این مسئول ابراز داشت: در پاسداری از انقلاب اسلامی و در استان اردبیل 721 دانش‌آموز و 63 فرهنگی به عنوان شهدای والامقام تقدیم نظام اسلامی شدند تا زمینه و بستر برای اعتلای هر چه بهتر و افزون‌تر این نظام مقدس فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به جایگاه عظیم دستگاه تعلیم و تربیت در ایجاد فضای معنوی و آرمانی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: ما بیش از هر زمان دیگر به بالندگی این انقلاب با تکیه بر ارزش‌های متعالی نیازمند هستیم که امیدواریم در این زمینه هدف‌گذاری‌ها و حرکت‌ها به سمت شایستگی باشد.

تعطیلی تربیت معلم و معاونت پرورشی در دوران اصلاحات کج‌سلیقگی آنها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعطیلی مراکز تربیت معلم و مراکز پرورشی – تربیتی در دوران اصلاحات از کج‌سلیقگی آنها بود، چرا که با بی‌توجهی به این دو امر ریشه بر تیشه آموزش و پرورش زدند.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم توجه جدی به نظام تعلیم و تربیت به ویژه تربیت نسل صحیح و سالم شده است، گفت: نیروی انسانی تربیت یافته قطعاً در فرایند توسعه و اعتلای جامعه نقش بی‌بدیل و اساسی را ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: در چشم‌انداز نظام نیز تعریف جدی از نیروی انسانی و منزلت آن انجام شده، به طوری که برای رسیدن به جایگاه اولی اقتصادی، فناوری و هویت اسلامی و الهام‌بخش در منطقه نیازمند یک تحرک جدی در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص هستیم.

محمود‌زاده تاکید کرد: اگر فرهنگ مبنا و عامل آرمان‌خواهی یک ملت است و در تحولات کشورها نقش اساسی ایفا می‌کند، قطعاً تربیت نیروی انسانی فکور، عالم و بصیر می‌تواند بیش از هر زمان دیگر به توسعه انقلاب اسلامی در جهان معاصر کمک کند.

این مسئول به شان و جایگاه معلم در نظام اسلامی بر اساس فطرت پاک بشری اشاره کرد و ادامه داد: اگر شغل معلمی شغل انبیا نامیده شده است به دلیل همین ریشه معنوی است که مکتب ما اهمیت خاصی به امر تربیت و توسعه مبانی آموزشی و پرورش قائل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نگاه جامع به معلمی را در قاب سند تحول بنیادین یادآور شد و گفت: در این سند که حاصل تلاش بسیاری از بزرگان آموزش و پرورش بوده است شاهد آن هستیم که به عناصر و اجزای تربیتی و آموزشی توجه ویژه‌ای شده است تا بتوان در یک تغییر ساختار به نظام تحولی دست پیدا کرد.

محمود‌زاده عنوان کرد: در این سند 131 راهکار و 23 محور تبیین و تعریف شده است که از بین آنها سه محور به جایگاه معلم و ضرورت احیای این جایگاه توجه و تاکید شده است که محور اول آن ارتقای منزلت اجتماعی معلم و نقش آنهاست.

وی افزود: در این راستا نظام رتبه‌بندی معلمان همانند اساتید دانشگاه در حال تدوین نهایی است که امیدواریم با مصوب شدن آن معلمان بتوانند جایگاه اصیل خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود یکی دیگر از محورها و حرکت‌های اساسی سند تحول بنیادین را ایجاد دانشگاه فرهنگیان و با هدف تربیت نیروی انسانی و همچنین توجه به نظام پرداخت و رفاهی معلمان یاد کرد و اذعان داشت: در این زمینه نیز دولت خدمتگزار و وزیر ارزشمند راهکارهای خوبی را در نظر گرفته که امیدواریم با عملی شدن آن بستر تحول را در زندگی معلمان و معیشت آنها شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول