اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران مطرح کرد

تعامل حوزه و دانشگاه در عمل محقق شود/ تشکیل معاونت علمی در پردیس قم

خبرگزاری فارس: سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران تعامل حوزه و دانشگاه را نیازمند اقدامات عملی جدی و پیگیر دانست.

تعامل حوزه و دانشگاه در عمل محقق شود/ تشکیل معاونت علمی در پردیس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمد مقیمی ظهر امروز در مراسم معارفه خود در تالار امام خمینی(ره) پردیس قم دانشگاه تهران اظهار داشت: در زمینه تعامل حوزه و دانشگاه تا به حال زیاد صحبت شده است اما این موضوع باید در عرصه عمل وارد شود و تنها صحبت کردن در این زمینه کاری از پیش نمی‌برد.

وی ادامه داد: پردیس قم دانشگاه تهران از ظرفیت‌هایی برخوردار است که هیچ یک از دانشگاه‌های کشور این ظرفیت را ندارند و باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها اقدام کرد.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پردیس قم دانشگاه تهران با توجه به همجواری با حوزه علمیه قم از منبع عظیم معرفتی و اعتقادی برخوردار است و از طرف دیگر پشتوانه علمی دانشگاه تهران را نیز به همراه دارد و مجموع این موضوعات شرایط ویژه‌ای را برای این مجموعه دانشگاهی رقم زده است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد ساز و کارهای مناسب در زمینه تعامل حوزه و دانشگاه عنوان داشت: تمام تلاش این واحد دانشگاهی در این زمینه به کار گرفته خواهد شد.

مقیمی ابراز کرد: مدیریت این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که هیچ ظرفیتی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه بدون استفاده نماند.

وی با اشاره به شرایط مالی مجموعه‌های دولتی اظهار داشت: سیاست راهگشا در این زمینه کاهش هزینه‌ها و کوچک کردن مجموعه‌ها است تا شرایط برای خدمت‌رسانی بهتر فراهم شود.

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران به ادغام معاونت‌های این دانشگاه برای کوچک شدن مجموعه مدیریتی آن اشاره کرد و افزود: معاونت پژوهش و آموزش پردیس قم دانشگاه تهران در یک معاونت به نام معاونت علمی جمع شده و دیگر معاونت‌های این دانشگاه نیز در معاونت اجرایی دانشجویی ادغام شده است.

وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌ها موجب افزایش هماهنگی برای اقدامات مختلف دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/ 78006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول