اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرلشگر رحیم صفوی در جمع مردم بندرعباس:

قدرت اسلامی با محوریت ایران، قدرت جدید قرن 21 است

خبرگزاری فارس: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی با بیان اینکه قدرت اسلامی از قدرت‌های جدید جهانی در قرن جاری خواهد شد، گفت: مرکزیت و محوریت این قدرت ایران اسلامی است.

قدرت اسلامی با محوریت ایران، قدرت جدید قرن 21 است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایی‌کنندگان بندرعباسی اظهار داشت: مردم این شهرستان یک بار دیگر در حماسه بهمن 91، با حضور همه جانبه و صدها هزار نفری خود روح شهیدان را شاد کردند.

وی گفت: بنده مفتخرم که سلام گرم مقام معظم رهبری را به تک تک ساحل‌نشینان هرمزگانی و مردم بندرعباس برسانم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب  در ادامه با بحث پیرامون سه موضوع "انقلاب اسلامی و امام بزرگوار، پاسخگویی به یک سئوال مبنی بر اینکه چرا ملت ایران با تمامی تنگناها و فشار پشت سر انقلاب و رهبری مانده‌ است، تحلیلی بر تاثیر انقلاب اسلامی بر مسائل منطقه‌ای و بیداری اسلامی" سخنان خود را ادامه داد.

وی در این راستا افزود: همیشه وقایع تاریخی ممکن است از یک کشور و یا یک ملت آغاز شود اما دامنه آن جهانی و منطقه‌ای می‌شود.

رحیم‌صفوی ادامه داد: آرمان، اهداف و اندیشه‌های ملت‌ها و شخصیت‌های تاریخ ساز فراتر از زمان و مکان است و به صورت سیال، حتی تاریخ بعد از خود را نیز می‌سازند و این امر در مورد انقلاب اسلامی ایران و شخصیتی همانند امام خمینی (ره) صدق می‌کند.

دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های امام خمینی فراتر از زمان و مکان خود حرکت و به نحوی حوادث بعد از وقوع خود را می‌سازد و تاریخ منطقه و مسیر تحولات بشری را تغییر داده و می‌دهد و نقطه عطفی برای مستضعفان جهان و نجات مسلمانان از دست حکومت‌های فاسد و زورگو شده است.

وی گفت: با نگاهی دقیق و منطقی به روند 30 سال اخیر می‌بینیم که در این سال‌ها، شکست قدرت‌های بزرگ غرب و شرق و شکست‌های رژیم صهیونیستی و حتی سقوط دیکتاتورهای منطقه متاثر از انقلاب اسلامی مردم ایران بوده است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در محور دوم بحث خود افزود: اما باید از خود پرسید که چرا ملت ایران با تمامی مشکلات اقتصادی، فشارها و تحریم‌ها و سایر مسائل و کارشکنی‌های غربی‌ها و مستکبران، توانسته است تاکنون پایداری کند و از خود در جهان چهره‌ای مقتدر را به نمایش بگذارد.

وی گفت: امروزه بسیاری از کارشناسان غربی از تحلیل حضور مردم در خیابان‌ها طی روزهایی همانند 22 بهمن عاجز مانده‌اند.

رحیم‌صفوی یادآور شد: عوامل پایداری و مقاومت مردم ایران بر پنج فاکتور "باور و یقین به اسلام"، "وجود رهبری فرزانه و دلسوز"، "حضور آگاهانه و اتحاد"، "وفاداری به نظام و آرمان‌ها" و "عدالت خواهی و عدالت طلبی" استوار است.

دستیار و مشاور عالی مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم ایران در این راهپمیایی‌ها بارها و بارها پیام‌های روشنی برای دشمنان خود و تحریم‌کنندگان ارسال کرده‌اند و محتوای آن پیام این است که مردم ایران در صحنه‌هایی که لازم باشد، از خود حماسه‌های ماندگار، پرشور و سرنوشت‌ساز به جا می‌گذارند.

وی اظهار داشت: این ملت با رسول خدا و رهبری خود پیمان بسته است و مطمئنا با عبور از گردنه سخت تحریم‌ها همانند جنگ تحمیلی، پیروز این عرصه نیز خواهد بود.

رحیم‌صفوی گفت: مردم ایران در طول تاریخ همواره ظلم‌ستیز و دشمن ستیز بوده‌اند و این ملت هیچ‌گاه تسلیم قدرت‌های زورگو نشده‌ است.

وی افزود: ملت ایران همواره حاکمان ظالم داخلی و خارجی را با مبارزه و مقاومت در هر جای دنیا که بوده‌اند را با شکست مواجه کرده‌ است.

دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: ملت ایران و انقلاب اسلامی همچون جوانی 34 ساله با در دست داشتن پرچم محمد رسول الله (ص) به سمت قله اقتدار و عزت در حرکت است به نحوی که هر چه به این جوان برومند ضربه می‌زنند توان و یارای مقابله و متوقف کردن وی را در مسیر در پیش گرفته ندارند.

رحیم‌صفوی در محور سوم سخنانش که به "تاثیر انقلاب مردم ایران بر بیداری اسلامی" اختصاص داشت گفت: با نگاهی به انقلاب‌های اخیر در شمال افریقا و خاورمیانه باید تفکر کرد که "تجمع مردم این کشورها در خیابان‌ها و انتخاب مبارزات مسالمت‌آمیز و غیر مسلحانه از طرف انقلابیون برای سرنگونی حاکمان فاسد"، در واقع الگو گرفته از انقلاب اسلامی مردم ایران است.

وی افزود: مستکبرانی که می‌خواستند در دهه‌های اخیر با ناسیونالیسم عربی به پیروزی برسند و به حکومت‌های خود دوام دهند امروز همگی مغلوب مبازراتی هستند که از ملت ایران و انقلاب آنها در سال 57 الگو گرفته شده است.

رحیم‌صفوی گفت: ملت ایران شعار مبارزه با ظالمان، ایستادگی و عدم وابستگی به حاکمان بیگانه را به ملت‌های دیگر آموخته است.

وی با اشاره به حضور امریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه طی دهه اخیر و دهه‌های گذشته افزود: مشاهده می‌شود آنها که در عراق به دنبال استقرار حکومتی لائیک بودند، به لطف خدا و هدایت رهبری امروز می‌بینیم که در این کشور و کشورهایی هماند مصر دولت، مجلس و قانون‌ از دل قرآن و اسلام بیرون می‌آید.

دستیار و مشاور عالی مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران افزود: فشارهایی که امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و غربی‌ها به ایران می‌آورند، در واقع ریشه در این ترس آنها از الگو شدن ایران و راهبری این کشور در امور جهانی و منطقه‌ای دارد، آنها می‌خواهند به زور فشارها و تحریم‌ها این حرکت پویا را تحت تاثیر قرار دهند.

رحیم‌صفوی خطاب به حاضران تاکید کرد: من با اطمینان به شما می‌گویم که پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، دشمنان ضعیف‌تر شده‌اند و نظام و مدیریت تک قطبی که از برنامه‌های آنان برای اداره جهان بود امروز با شکست مواجه شده است.

وی گفت: علاوه بر شکست‌هایی در عراق و سایر کشورهای منطقه، آنها به دنبال اقتدار و پیروزی رژیم صهیونیستی بودند، اما دیده می‌شود که این رژیم اشغالگر در سال‌های اخیر همواره شکست‌هایی را خورده است که امریکایی‌ها به چشم خود زوال این رژیم را نیز به نظاره نشسته‌اند.

دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها به نفوذ ایران در جهان ایمان آورده‌اند تاکید کرد: بی‌گمان قرن جاری، قرن ظهور قدرت‌های جدید است که مطمئنا قدرت اسلامی نیز یکی از این قدرت‌ها خواهد بود که به محوریت و مرکزیت ایران اسلامی در آینده جهان خودنمایی خواهد کرد.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که شکست آمریکا را نیز همانند شوروی با دیدگان خود ببینیم.

در مراسم پایانی راهپیمایی 22 بهمن در بندرعباس که در ساحل این شهر برگزار شد، علاوه بر مقامات ارشد استانی و استاندار هرمزگان، فرماندهان نیروی دریایی سپاه و ارتش و فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/88001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول