اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان خبر داد

مقاوم سازی 550 کلاس درس در مدارس گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از مقاوم‌ سازی بالغ بر 550 کلاس درس در مدارس استان خبر داد.

مقاوم سازی 550 کلاس درس در مدارس گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عمران حسن‌زاده عصر امروز در جریان افتتاح از پروژه نوسازی شده مدرسه ابتدایی «بنت‌الهدا» بخش طاهر گوراب این شهرستان، دانش‌آموزان را امید آینده کشور و از تداوم دهندگان راه شهدای انقلابی برشمرد.

وی با اشاره به نوسازی و احداث مدارس گیلان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: طبق قانون نوسازی، روزانه دو کلاس درس نوسازی و مقاوم سازی شده تحویل مدارس گیلان می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه سال آینده پایان سال تخریب و بازسازی مدارس این استان است، ادامه داد: مدارس زیادی در گیلان در راستای نوسازی و تخریب آغاز به اجرای عملیات شده‌اند.

وی، صومعه‌سرا را یکی از شهرستان‌های مطرح و فعال در حوزه تخریب، نوسازی و مقاوم سازی مدارس خواند و افزود: اکنون بالغ بر 38 پروژه با 188 کلاس درس در مدارس صومعه‌سرا و تولمات در حال احداث هستند.

حسن‌زاده از آغاز احداث و مقاوم ‌سازی 114 مدرسه گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد مدارس شامل یک‌ هزار و 200 کلاس درس است.

وی با بیان اینکه تاکنون 144 مدرسه در گیلان مقاوم سازی شده است، ادامه داد: از این تعداد امسال 104 مدرسه با 550 کلاس درس تحویل فرهنگیان و دانش‌آموزان شده که 10 مدرسه با 53 کلاس درس سهم اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به اجرای طرح تحول بنیادین و برپایی کلاس‌های ششم ابتدایی در سطح مدارس اشاره کرد و یادآور شد: از زمان ابلاغ برپایی کلاس درس پایه ششم تاکنون 100 مدرسه با 150 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: از 150 کلاس درس پایه ششم ابتدایی در گیلان بالغ بر 77 کلاس با 16 مدرسه در صومعه‌سرا و تولمات برپا شده است.

حسن‌زاده، پروژه نوسازی مدرسه ابتدایی «بنت‌الهدای» منطقه طاهر گوراب صومعه‌سرا را شامل 10 کلاس درس و هشت اتاق جانبی خواند و تصریح کرد: برای این پروژه بالغ بر 700 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول