اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از 14 پروژه عمرانی، اقتصادی در نیر

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر 14 پروژه عمرانی، اقتصادی در شهرستان نیر به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 14 پروژه عمرانی، اقتصادی در نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و با حضور استاندار اردبیل در شهرستان نیر برگزار شد، در قالب جشن انقلاب 14 پروژه عمرانی، اقتصادی افتتاح شده و تقدیم اهالی منطقه شد.

در این مراسم ساختمان مرکز بهداشت و درمان بخش کورائیم، پروژه گازرسانی روستای حاجی‌محمود افتتاح شد.

استاندار اردبیل در این مراسم از غلامعلی طاعتی به لحاظ اعطای 550 متر مربع زمین با هدف احداث ساختمان آتش‌نشانی، کلنگ اجرای این پروژه را بر زمین زد.

اکبر نیکزاد همچنین در بدو ورود به شهر نیر با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام ارزشمند شهدا ادای احترام کرد.

وی سپس مدرسه شبانه‌روزی شهید رجایی را در نیر افتتاح کرد و در سالن تختی مجموعه ورزشی برادران شهید صوابی شهر نیر در اجتماع با شکوه مردم نیر گفت: موهبتی که امروز نصیب همه ما شده است موهبتی برگرفته از عنایت خداوند متعال به این ملت است که زمینه آزادی و استقلال واقعی را در این کشور فراهم آورده است.

نیکزاد افزود: ملت ما بعد از سال‌ها درد و رنج حکمرانی شاهان بی‌لیاقت با ظهور انقلاب اسلامی طعم آزادگی و حریت را چشید و به دنیا اعلام کرد که مصالح و منافع خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کند.

وی با اشاره به اهمیت 22 بهمن امسال در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات گسترده استکبار علیه ایران اسلامی با هدف دلسرد کردن مردم مسلمان تصریح کرد: همه این شیطنت‌ها با حضور مردم خنثی شده و برای همیشه نظام استکباری پا عقب می‌کشد.

استاندار اردبیل همچنین 14 پروژه عمرانی، اقتصادی نیر را با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان افتتاح کرد و استخر سنتی آبگرم برجلوی شهرستان نیر را نیز به بهره‌برداری رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همچنین به میمنت فجر پیروزی انقلاب ده‌ها طرح عمرانی در بخش‌های موران و انگوت گرمی افتتاح شد.

این پروژه‌ها شامل باغات میوه روستای کمرقیه در سطح 12 هکتار، ایستگاه تقویت فرستنده تلویزیونی، طرح هادی روستایی، آسفالت راه‌های روستایی به طول دو کیلومتر، خانه بهداشت سه روستا و همچنین 40 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در بخش مرزی موران بود که با حضور نماینده مردم گرمی در مجلس افتتاح شد.

در این مراسم نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی یکی از امتیازات جمهوری اسلامی ایران را توجه به تمام مناطق مرزی و دورافتاده اعلام کرد و گفت: این موهبت را باید قدر دانست.

حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی افزود: در قدرشناسی از این موهبت باید مسئولان نیز قدرت صادقانه را همچنان در دستور کار قرار دهند.

همچنین ایستگاه تقویت فرستنده تلویزیونی افتتاح شده با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان زمینه دریافت برنامه‌های تلویزیونی سراسری و استانی را فراهم می‌آورد.

در شهرستان نیر بهره‌برداری از مدرسه شبانه‌روزی شش کلاسه شهید رجایی انجام شد.

این پروژه با سرمایه‌گذاری 700 میلیون تومان به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تکمیل شده و تقدیم اهالی منطقه شد.

همچنین به میمنت ایام‌الله دهه فجر پروژه‌های عمران شهری نمین شامل زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها، معابر و سایت تفریحی فندقلو به بهره‌برداری رسید.

به گفته شهردار نمین از محل اعتبارات استانی و داخلی شهرداری برای زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت خیابان و معابر داخل سایت فندقلو یک میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.

رستم فتحی گفت: ‌اجرای این پروژه از سال گذشته شروع شده و به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع برای اجرای کامل آن آسفالت‌ریزی شده است.

در گرامیداشت دهه فجر همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی در سرعین گشایش یافت که در این نمایشگاه 50 اثر در محل کتابخانه عمومی سرعین به معرض دید گذاشته شده است.

آثار ارایه شده شامل نقاشی، خطاطی و نگارگری است که علاقمندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 14 ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/62001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول