اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

استان مرکزی ‌کشور را از واردات داروهای دامی بی‌نیاز کرده است‌

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی ‌کشور را از واردات داروهای دامی بی‌نیاز کرده است‌.

استان مرکزی ‌کشور را از واردات داروهای دامی بی‌نیاز کرده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری از کارخانه جوان دارو در شهرک صنعتی خیرآباد اراک آغاز شد.

 

استاندار مرکزی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از این واحدی تولیدی اظهار داشت: امروز استان مرکزی در زمینه تولید داروهای دامی به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافته است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: تولید داروهای دامی در این استان به خوبی کشور را از واردات داروهای دامی بی‌نیاز کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون موسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی در این استان فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه تولید داروهای دامی در دست اقدام دارد که تکمیل بخش‌های مختلف موسسه رازی به عنوان واحد تولید کننده واکسن و دارو در قالب مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان در دست اقدام است.

استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم توجه به زنجیره غذایی بیان داشت: تکمیل زنجیره غذایی یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی‌فرد ادامه داد: در حال حاضر تحقق اقتصاد مقاومتی از مطالبه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است چرا که اقتصاد مقاومتی و توجه بیشتر به تولید ملی راهبرد اساسی برای شکست تحریم‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اجرای طرح لاپاراسکوپی در این استان بیان کرد: با اجرای این طرح تحقیق‌های علمی بر نژادهای مولد که ظرفیت شیر دهی و زاد و ولد بیشتری دارند در استان مرکزی آغاز شده است.

مرحله نخست کارخانه جوان دارو اراک تولید کننده خوراک دام در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری یکصد میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/87004/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول