اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ابوموسی شهرستانی منحصربه‌فرد در جنوب کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سال‌های اخیر شهرستان ابوموسی به مرکزیت این جزیره توسعه خوبی یافته است، از ابوموسی با عنوان یکی از شهرستان‌های منحصربه‌فرد جنوب کشور یاد کرد.

ابوموسی شهرستانی منحصربه‌فرد در جنوب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابوموسی، ابراهیم عزیزی ظهر امروز با بیان اینکه پس از سفر ریاست جمهوری طی دور چهارم سفرهای استانی خود، به ابوموسی، این جزیره و جزائر تابعه بیش از پیش مورد توجه بخش‌های مختلف قرار گرفته است افزود: بی‌گمان ابوموسی و منطقه پیرامونی آن علاوه بر اهمیت ملی در حوزه بین‌المللی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قدر این موقعیت و ظرفیت منحصر به ‌فرد را دانست.

وی که از صبح امروز به اتفاق هیئتی از مدیران ارشد استانی و مدیران کل به مرکز ابوموسی سفر کرده بود، با بیان اینکه هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره از موقعیتی ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار شده است، گفت: در این میان جزائر تابعه ابوموسی همانند نگینی بر خلیج فارس می‌درخشند که برای نظام و کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس شورای اداری هرمزگان تصریح کرد: دولت تاکنون توجه ویژه‌ای را معطوف توسعه و پیشرفت جزائر جنوبی کرده است به نحوی که امروز شاهد فراهم آمدن امکانات رفاهی در حوزه‌های اجتماعی و دیگر حوزه‌ها همانند امور اقتصادی و عمرانی هستیم.

وی افزود: بی‌گمان با نگاهی که در سال‌های اخیر در مورد جزایری همانند ابوموسی اعمال شده است، مطمئنا این جزیره در سال‌های آینده در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش برای ایرانیان مطرح خواهد شد.

یادآور می‌شود استاندار هرمزگان به اتفاق هیئت همراه از صبح امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌هایی همانند نخستین اسکله پهلوگیری شناور‌های صیادی، مسکن 52 واحدی، صنایع کنسروسازی لیپاد فراساحل، راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و جایگاه عرضه میوه و تره‌بار در ابوموسی شرکت کرد.

گفته می‌شود در راستای بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان صرف شده است.

جزیره ابوموسی که در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد، به همراه تنب بزرگ و کوچک از دیر باز در حوزه بین‌المللی در اهمیت بالای برخوردار بوده‌ است.

در حال حاضر جزایری همانند سیری، تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی در محدوده و تحت مدیریت فرمانداری ابوموسی اداره می‌شود.

شغل عمده ساکنان شهرستان ابوموسی که به عنوان جنوبی‌ترین شهرستان ایران شناخته می‌شود، علاوه بر امور اداری و نظامی، صیادی است.

انتهای پیام/88001/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول