اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

افتتاح راه روستایی دارشاهی به نقاره‌خانه / بازگشایی راه ارتباطی شبلیز به جلاله دنا

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح راه روستایی دارشاهی به نقاره‌خانه در دهه مبارک فجر و بازگشایی 5 کیلومتر از راه ارتباطی شبلیز به جلاله دنا خبر داد.

افتتاح راه روستایی دارشاهی به نقاره‌خانه / بازگشایی راه ارتباطی شبلیز به جلاله دنا

خیبر بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی در راه‌سازی این استان بی‌نظیر بوده است، گفت: مردم استان ما به خوبی می‌دانند که در پیش از انقلاب راه آسفالته آن‌چنانی در استان نبود و یکی از نقاط تاریک دوره ستم‌شاهی نیز به همین موضوع برمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم حتی در شهرستان‌ها از نبود راه ارتباطی مناسب در رنج و عذاب بودند چه برسد به روستاها و مناطق صعب‌العبور که هیچ گونه راه ارتباطی مناسب نداشتند.

این مسئول افزود: در آن زمان بسیاری از بیماران بر اثر نبود همین راه ارتباطی با تأخیر به مراکز درمانی می‌رسیدند و اگر آماری در دست باشد علت مرگ بسیاری از مردم به خصوص مادران و فرزندان آنها به همین دلیل بوده است.

بیدارپور به خدمات چشمگیر نظام در این عرصه اشاره کرد و گفت: همه دولت‌ها در جمهوری اسلامی برای ارتقای محورهای ارتباطی از لحاظ کمی و کیفی زحمت کشیدند که دولت کنونی خدمات چشم‌گیری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای نمونه تکمیل یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان معروف به جاده بابامیدان از کارهای بزرگ دولت بود که مردم را خوشحال کرد.

این مسئول ادامه داد: در راه روستایی خدمات این دولت ده‌ها برابر گذشته بود و اینک بیشتر روستاهای استان با جمعیت کم و حتی زیر 20 نفر جمعیت از نعمت راه ارتباطی برخوردار هستند.

بیدارپور در ادامه به دو فعالیت دیگر در این زمینه و در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در این دهه با برکت افتتاح راه روستایی دارشاهی به نقاره‌خانه در شهرستان بویراحمد را داریم.

وی افزود: طول این مسیر 5.5 کیلومتر بوده که با بهره‌برداری از آن تعداد 4 هزار خانوار از این مسیر آسفالته برخوردار می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتبار این پروژه 1.5 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات ملی- استانی تأمین اعتبار شده است.

وی در ادامه از بازگشایی 5 کیلومتر محور ارتباطی شبلیز به جلاله در شهرستان دنا خبر داد.

بیدارپور با بیان اینکه کار بهسازی و آسفالت 5 کیلومتر از پروژه‌های جاده جلاله‌ها به اتمام رسیده، افزود: تعداد 150 خانوار از خدمات این مسیر برخوردار و تعداد 6 روستا به طور مستقیم در مسیر این محور ارتباطی قرار می‌گیرند.

مسئول ارشد راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتبار این پروژه یک میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

انتهای پیام/2571/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول