اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

شرکت در راهپیمایی موجب عزتمندی اسلام است / حضور در راهپیمایی واجب عینی است نه کفایی

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: شرکت پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب عزتمندی هر چه بیشتر اسلام و مسلمانان در جهان خواهد شد.

شرکت در راهپیمایی موجب عزتمندی اسلام است / حضور در راهپیمایی واجب عینی است نه کفایی

آیت‌الله سید رحیم توکل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: راهپیمایی روز 22 بهمن برای ملت ایران بسیار سرنوشت‌ساز است.

وی با اشاره به فشارهای استکبار به ملت ایران ادامه داد: دشمن با ابزارهایی که در اختیار دارد به طور کامل راهپیمایی ملت ایران را رصد کرده و بر اساس آن برای حرکت‌های آینده خود برنامه‌ریزی می‌کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان داشت: مقایسه جمعیت راهپیمایی 22 بهمن با سال‌های قبل مبنای طرح‌ریزی‌های دشمنان خواهد بود.

وی گفت: اگر مردم به طور گسترده در این راهپیمایی شرکت کنند، دشمن به این نتیجه خواهد رسید که ملت ایران به انقلاب اسلامی دلگرم هستند و در نتیجه مأیوس‌تر خواهد شد.

توکل خاطرنشان کرد: اگر مردم حضور پررنگی در انتخابات نداشته باشند، دشمن به این نتیجه خواهد رسید که مردم از انقلاب دلسرد شده‌اند و فشار خود را به نظام تشدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی واجب عینی است و نه واجب کفایی، ادامه داد: مردم ما برای دین و قرآن انقلاب کردند و با فشارهای زورمندان از این ارزش‌ها دست برنخواهند داشت.

*انقلاب به اشخاص تعلق ندارد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: انقلاب متعلق به هیچ شخص خاصی نیست بلکه برای اسلام است و آنجا که پای اسلام در میان باشد حتی بذل جان نیز ساده خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلام و قرآن را در دنیا عزیز کرد، ادامه داد: در گذشته  قرآن در حاشیه قرار داشت اما امروز تمام دنیا می‌دانند که قرآن کتاب هدایتگری است که ظرفیت تأمین دنیا و آخرت انسان‌ها را دارد.

توکل بیان داشت: امروز تمام تلاش دشمن در این عرصه خلاصه می‌شود که ملت‌ها را از اسلام و قرآن جدا کند اما انقلاب اسلامی به بسیاری از اهداف خود نزدیک شده و ندای اسلام را در سراسر جهان طنین‌انداز کرده است.

انتهای پیام/78006/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول