اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی همدان:

کشتی همدان غریب و مهجور مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی همدان گفت: با وجود موفقیت‌ سال‌های اخیر رشته کشتی در همدان، اما این رشته ورزشی در غربت کامل به سر ‌می‌برد که در صورت تداوم این امر قطعاً از مدال‌آوری در سطح ملی و بین‌المللی کاسته می‌شود.

کشتی همدان غریب و مهجور مانده است

جلال صابریون در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس همدان با بیان اینکه رشته کشتی در استان همدان یکی از مدال‌آورترین رشته‌های ورزشی بوده است، اظهار داشت: رشته کشتی همدان تنها رشته‌ ورزشی بوده که در دو دوره از بازی‌های المپیک آتن و لندن کسب مدال کرده، اما توجه به این رشته مغفول مانده است.

وی افزود: بیش از 4 هزار و 200 کشتی‌گیر در سطح استان همدان در رده‌های سنی مختلف زیر نظر مربیان مجرب مشغول به فعالیت و تمرین هستند که این میزان در سال 91 از افزایش چشم‌گیری برخوردار بوده است.

رئیس هیئت کشتی همدان که به تازگی برای یک دوره چهار ساله سکاندار این هیئت شده است، تصریح کرد: بیش از 145 مربی دوره‌دیده و دارای مدرک در درجه‌بندی یک، 2، 3 و بین‌المللی در رشته کشتی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد بیش از 50 مربی فعال در سطح باشگاه‌های مختلف استان مشغول به تربیت کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار خود هستند.

وی یادآور شد: در بخش داوران بیش از 140 داور درجه ممتاز، ملی و بین‌المللی در سطح استان در خدمت کشتی همدان هستند که در مسابقات داخل استانی، کشوری و همچنین بین‌المللی با صلاحدید کمیته داوران فدراسیون کشتی اعزام می‌شوند که این تعداد مربی و داور نشانگر توجه و علاقه‌مندی به این رشته در همدان است.

صابریون در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه در ساختار جدید هیئت کشتی استان تغییراتی لحاظ خواهد شد یا خیر؟، ابراز داشت: با توجه به اینکه در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی یکی از برنامه‌های بنده تغییرات ساختاری در هیئت به منظور استفاده بیشتر از کارشناسان رشته کشتی بوده، باعث شد پست‌های مهم انتخاب جای خود را به انتصاب دهد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات رؤسای کمیته‌های داوران و مربیان و فراخوان و دعوت از تمام داوران و مربیان کشتی استان اذعان کرد: در همین راستا کمیته‌های داوران و مربیان که از ارکان اصلی و اجرایی هیئت کشتی هستند با دعوت از داوران و مربیان برای انتخاب رؤسای این دو کمیته دعوت شد که در نهایت داریوش چلوئیان به عنوان رئیس کمیته داوران و غلام موذن به عنوان رئیس کمیته مربیان انتخاب شدند.

رئیس هیئت کشتی همدان در ادامه از تشکیل شورای سیاست‌گذاری هیئت کشتی استان برای نخستین بار خبر داد و افزود: به منظور جذب سرمایه‌گذار در بحث کشتی و ایجاد بستر مناسب‌تر نسبت به گذشته در هئیت کشتی استان پیشنهاد شده شورای سیاست‌گذاری در این هیئت راه‌اندازی شود تا بتوانیم اهداف مد نظر را در سال آینده عملی کنیم.

وی با انتقاد شدید از رسانه‌های همدان در بحث نپرداختن به مسایل ورزشی به خصوص بعد فرهنگی این مسئله خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز همدان در گذشته که برنامه‌های 24 ساعته نداشت نگاه ویژه‌ای به ورزش استان می‌کرد و با دعوت از مربیان زبده، برنامه‌های آموزشی برای ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان سطح استان به کشتی داشت، اما در حال حاضر این طور نیست.

صابریون ادامه داد: در حال حاضر بیش از 160 ساعت برنامه از شبکه استانی همدان به صورت هفتگی پخش می‌شود اما در یک سال و نیم گذشته هیچ خبری از هیئت کشتی نبوده و تنها چهار ساعت در هفته به تمام رشته‌های ورزشی اختصاص می‌یابد که در این بین فوتبال 80 درصد از این وقت را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به عدم فرهنگ‌سازی در بین جوانان و نوجوانان همدان در زمینه جذب و علاقه‌مندی به ورزش گفت: در سال‌های اخیر به دلیل ورود بخش خصوصی و تأمین هزینه‌های جاری هیئت‌های ورزش از شهریه‌های ورزشکاران این موضوع باعث شده تا تعداد کمتری به رشته‌های مختلف ورزشی جذب شوند و رشته کشتی از این بابت ضربه بیشتری را متحمل شده است.

رئیس هیئت کشتی همدان با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد در بین جوانان همدان بنا بر اعلام رسمی دستگاه‌های ذیربط، آن را  زنگ خطری برای جامعه دانست و اذعان داشت: آمارهای رسمی حاکی از پایین آمدن پنج ساله سن اعتیاد در همدان دارد که این همت و همدلی مسئولان ارشد استان را طلب می‌کند تا برای جلوگیری از انحراف جوانان بستر را برای جذب و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به ورزش را فراهم کنند.

وی در پایان اضافه کرد: بدهی‌های مالی هیئت کشتی استان در سال‌های قبل بار بسیار سنگینی را روی دوش آن گذاشته و باعث دور شدن ما از فعالیت و رسیدن به هدف‌های توسعه شده که امیدواریم مسئولان ارشد استان ضمن عمل به تعهدات ورزش اول، استان را بیشتر از پیش کمک و یاری کنند.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول