اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه خیریه مردمی نرجس شیراز مطرح کرد

تقاضا از خیران برای در اختیار گذاشتن زمین

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه خیریه مردمی نگه‌داری و توان‌بخشی معلولان ذهنی و جسمی نرجس شیراز از مسئولان و مردم خواست برای توسعه این مرکز زمین‌های اوقافی خود را در اختیار این سازمان مردم‌نهاد قرار دهند.

تقاضا از خیران برای در اختیار گذاشتن زمین

هدایت بها‌‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: موسسه خیریه نرجس شیراز، در سال 1374 به همت گروهی از شهروندان نیکوکار در یک ساختمان دولتی، فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: این موسسه در سال 1380 با ساختن مجموعه‌ای به فعالیت به صورت گسترده‌تر پرداخت.

مدیر موسسه خیریه نرجس بیان داشت: این مرکز در ابتدا کار خود را با 40 معلول آغاز کرد و هم‌اکنون به بیش از 210 مددجو خدمت‌رسانی می‌شود.

بها‌الدینی در توضیح مددجویان این موسسه ابراز داشت: معلولان به سه گروه آموزش‌پذیر، تربیت‌پذیر و ایزوله تقسیم می‌شوند.

وی گفت: در این مرکز خدمات پزشکی، پیراپزشکی، روان‌شناسی، روان‌پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و دندانپزشکی به صورت روزانه ارائه می‌شود.

مدیر موسسه خیریه نرجس تصریح کرد: 120 نفر کارکنان این مرکز در شش نوبت کاری به مددجویان خدمت می‌کنند.

بها‌الدینی در بیان هزینه‌های این نهاد خاطرنشان کرد: هزینه سرانه یک معلول در سال گذشته 700 هزار تومان بود که با توجه به تورم کنونی پیش‌بینی می‌شود این مبلغ افزایش یابد.

وی ادامه داد: 30 تا 40 درصد هزینه‌ها توسط خانواده‌های مددجویان و سازمان بهزیستی و مابقی آن را مردم خیر تامین می‌کنند.

مدیر موسسه خیریه نرجس بیان کرد: با توجه به نیازی که در استان فارس برای نگه‌داری از معلولان است، وظیفه خود می‌دانیم که تلاش بیشتری داشته باشیم و این امر جز با کمک مردم و مسئولان میسر نمی‌شود.

بها‌الدینی ادامه داد: مسئولان و مردم با در اختیار گذاشتن زمین‌های موقوفی خود، می‌توانند در گسترش این موسسه، سهیم باشند.

وی بیان کرد: مردم به اینکه کمک‌های خود را به کجا اهدا کنند، آگاهی ندارند اما با بازدید از این‌گونه مراکز می‌توانند به نیاز‌های این موسسات پی ببرند.

مدیر موسسه خیریه نرجس ضمن دعوت از مردم برای بازدید از این مرکز ابراز داشت: خانواده‌های عزیز با دیدن این‌گونه مکان‌های عبرت‌آموز، شکر سلامتی خود را هر چه بیشتر به جا می‌آورند و با علت‌های معلولیت آشنا می‌شوند که در پیشگیری بسیار موثر است.

به گزارش فارس، موسسه خیریه مردمی نرجس در چهار سال پیاپی از طرف مراجع مختلف نظیر سازمان یونیسف و موسسه امداد دارویی و درمانی مدد واقع در تهران و ... به عنوان مرکز ممتاز کشور در اجرای نیت‌های انسان‌دوستانه و نگه‌داری هرچه بهتر از مدد‌جویان، شناخته شده‌ و  نخستین مرکزی بوده که توسط ایرانیان مقیم در خارج از کشور در آتلانتا به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول