اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شیراز:

افراد بازنشسته زمان بیشتری در شورا دارند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر شیراز گفت: افراد بازنشسته به دلیل فراغتی که از کار دارند بهتر می‌توانند برای امور شورای شهر زمان بگذارند.

افراد بازنشسته زمان بیشتری در شورا دارند

محمد حق‌نگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنابر قانون عضو شورا نباید مدیر یا مسئول دستگاه باشد، اما کارمند بودن یا اشتغال نیمه‌وقت منافاتی با عضویت در شورای شهر ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر افرادی با فراغ بال وارد شورا شوند بهتر می‌توانند برای مردم وقت بگذارند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز تصریح کرد: افزایش تعداد نفرات شورای شهر از 11 نفر به 22 نفر به این معنا بوده که قانونگذار میدان را برای حضور چهره‌های موثر و متنوع باز کرده است.

این مسئول گفت: چهره‌های با نفوذ و دارای پشتوانه سیاسی و اجتماعی می‌توانند در کنار افراد جوان و پرانرژی ترکیب متنوع و کارآمدی را در شورا رقم بزنند که توانمندی بیشتری داشته باشد.

حق‌نگر تصریح کرد: باید پذیرفت که بعضی از اعضای شورای شهر شیراز در دوره فعلی منفعل بودند، اما در چند ماه اخیر فعالیت‌ها پررنگ‌تر و کمیسیون‌ها جدی‌تر برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شورای دور بعد فعال‌تر باشد باید افرادی که چشم‌داشت مادی ندارند وارد شورا شوند، افرادی که دلسوز بوده و مشکلات مردم برای آنها مهم باشد.

این عضو شورا اضافه کرد: حضور افرادی با تحصیلات مرتبط شهری یا دارای تجربه کاری در مسائل و قوانین شهری، باعث می‌شود که شورا با تصویب مصوبات کارآمد و همه‌جانبه‌نگر سریع‌تر بتواند مسائل را پیگیری و حل کند.

این مسئول ابراز داشت: شورا یک مجلس محلی است و به غیر از مسائل عمرانی و شهری می‌تواند با افزایش مشارکت شهروندان در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی به کاهش آسیب‌ها و تعالی جامعه کمک کند.

حق‌نگر یادآور شد: تمام افراد حق دارند برای شورای شهر کاندیدا شده و خود را در معرض رای مردم قرار دهند، اما حضور تشکیلاتی برای پالایش کاندیداها و معرفی فرد اصلح مفید است.

وی اذعان داشت: خوب است یک تشکل مردمی نظر مراجع معتبر، نماینده ولی فقیه در استان و کارشناسان امور شهری را جمع‌بندی و تبدیل به شاخص کند و با آن شاخص‌ها افراد را امتیازبنندی کرده و کاندیداهای اصلح را به مردم معرفی کند.

این عضو شورا با تاکید بر لزوم مشارکت اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار امیدواری کرد که حضور منسجم مردم در این راهپیمایی گامی بلند در راستای ایجاد وحدت و آرامش شده و مقدمات برگزاری انتخاباتی با شکوه را رقم زند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول