اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 1.5 میلیارد ریال

پروژه سد روستایی در راور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: یک پروژه سد سنگ و سیمان روستایی با اعتبار 1.5 میلیارد ریال و حجم آبگیری 50 هزار متر مکعب به مناسبت دهه فجر در شهرستان راور افتتاح شد.

پروژه سد روستایی در راور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی در آیین بهره‌برداری از پروژه سد سنگ و سیمان روستای بغیجان با تبریک سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هدف از احداث سد را کنترل سیلاب‌ها و جمع‌آوری هدررفت‌ آب در منطقه بیان کرد.

وی اظهار داشت: موقعیت فیزیکی راور به گونه‌ای است که سبب شده سالانه حجم زیادی از بارندگی در شهرستان از سطح حوزه‌های آبخیز به طرف کویر سرازیر شده در حالی که روستاها و حومه شهر راور با مشکل کم‌آبی مواجه هستند و با اجرای این طرح علاوه بر کنترل سیلاب‌ها، تغذیه قنوات و چشمه‌های پایین دست مشکل کم‌آبی تا حدی رفع می‌شود.

فرماندار راور گفت: برای ساخت این سد با حجم عملیات اجرایی 4 هزار و 465 متر مکعب و حجم آبگیری 50 هزار متر مکعب بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و حوادث هزینه شده که همه این اقدامات صورت گرفته در روستاها از برکات دولت جمهوری اسلامی است و مردم باید قدردان این نعمت‌های عظیم باشند.

شریفی گفت: راور از نظر زمین‌های زیرکشت و تولید محصولات کشاورزی یکی از مناطق مهم استان کرمان است به گونه‌ای که امروز پسته این شهرستان ارزش صادراتی دارد.

وی تصریح کرد: طی چند سال گذشته علاوه بر انجام طرح‌های عمرانی، جاده‌‌سازی و ... ساخت سد در شهرستان راور از پیشرفت و روند بسیار مطلوبی برخوردار است و امید می‌رود، بهره‌برداری و آبگیری این سدها در رونق کشاورزی شهرستان نقش داشته باشد.

شریفی عنوان کرد: با توجه به کاهش سطح آب زیرزمینی و کاهش نزولات جوی کشاورزان باید به سمت و سوی آبیاری قطره‌ای روی بیاورند و از آبیاری به روش غرقابی پرهیز کنند تا از این طریق بتوان زمین‌های بیشتری را زیر کشت برد و زمینه اشتغال بیشتری را در شهرستان فراهم کرد.

انتهای پیام/80012/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول