اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بخش‌های پرجمعیت مازندران به شهرستان ارتقا می‌یابند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش برای ارتقای یکی از بخش‌های پرجمعیت آمل به شهرستان مستقل هستیم که البته این مسئله را در مازندران نیز دنبال می‌کنیم.

بخش‌های پرجمعیت مازندران به شهرستان ارتقا می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شامگاه جمعه در آئین افتتاح بخش دشت‌سر به عنوان پنجمین بخش شهرستان آمل بیان داشت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود به مردم ایران اعتبار، هویت و عزت بخشید و به برکت آن امروزه ایران اسلامی جزو کشورهای شاخص دنیا در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، سیاسی و نظامی است. 

وی افزود: در نگاهی به تاریخچه قبل از انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم که تبدیل روستاها به بخش و همچنین تبدیل بخش به شهر در زمان طاغوت و نظام ستمشاهی پهلوی امری محال و غیرممکن بود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ارتقا علاوه بر هزینه هنگفت میلیاردی و اقتصادی، بار سنگین سیاسی برای نظام شاهنشاهی داشت و آنها نمی‌خواستند با ارتقای تصمیمات اقلیمی و تقسیمات کشوری مردم به درجات بالاتری صعود کنند، زیرا می‌ترسیدند همان مردم مزاحمت‌هایی برایشان ایجاد کنند.  

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایجاد بخش و افتتاح آن با هزینه‌های میلیاردی همراه است، گفت: در مدت زمان کوتاهی علاوه بر بهره‌مندی آمل به سه بخش مرکزی، لاریجان و دابودشت، دو بخش امامزاده عبدالله و دشت‌سر نیز برای رفاه حال مردم ایجاد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مردم بخش دشت‌سر حتی این شایستگی را دارند که به شهرستان نیز ارتقا یابند، اذعان داشت: البته باید به خواسته‌های مردم با این جابه‌جایی با دقت رسیدگی شده و برابر قانون پاسخگویی انجام شود.

انتهای پیام/86012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول