اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت یک سرباز آمریکایی که در ایران به آرزویش رسید

‌مونیکا ویت: ارتش آ‌مریکا اصلا وضعیت خوبی ندارد / هالیوود دروغ محض است

خبرگزاری فارس: یک سرباز آمریکایی حاضر در عراق با بیان اینکه ارتش آ‌مریکا اصلا وضعیت خوبی ندارد گفت: فیلم‌های هالیوود تبلیغاتی دروغ است و هرگز حرف‌های آنها را باور نکنید.

‌مونیکا ویت: ارتش آ‌مریکا اصلا وضعیت خوبی ندارد / هالیوود دروغ محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مونیکا ویت ظهر امروز در همایش دانش‌آموزی رویای امریکایی اظهار کرد: 12 سال در نیروی هوایی ارتش امریکا خدمت کردم و در جنگ عراق و افغانستان حضور داشتم و کارم در ارتش مقابله با صهیونیسم بود، به همین دلیل شخصا به مطالعه اسلام پرداختم و در همین راستا مسلمان شدم.

ویت بیان کرد: در جنگ‌های عراق و افغانستان متوجه شدم کاری که انجام می‌دهم درست نیست بنابراین از ارتش خارج شدم و به خاطر چهره‌ای که امریکا با کارهایش در نظر مردم پیدا کرده بود بسیار ناراحت بودم.

وی افزود: در جنبش وال استریت شرکت کردم و سال گذشته به ایران آمدم و با مسلمان شدن به آرزوی خود رسیدم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

ویت خاطر نشان کرد: ارتش امریکا قطعا با آنچه که شما می‌بینید متفاوت است در آنجا شرایط اصلا خوب نیست و برعکس تصور شما سربازها دلیل ماندن خود را نمی‌دانند و در این بین اتفاقاتی می‌افتد که هالیوود منعکس نمی‌کند مانند جنایت‌هایی که توسط سربازان در جنگ‌های عراق یا ابوغریب اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: من سربازانی را دیده‌ام که نه تنها برای مردم عراق ارزشی قائل نیستند بلکه به هم‌رزم‌های خود نیز رحم نمی‌کنند و مرتکب جرم می‌شوند.

ویت افزود: من سرباز‌هایی را می‌شناسم که خودکشی کرده‌اند و در واقع سربازان تمام حقیقت را نمی‌دانند و تصور می‌کنند جنگ آنها از روی عدالت است و باور می‌کنند که ناعدالتی نمی‌کنند در صورتی‌که حقیقت‌ به آنها گفته نشده و وقتی حقیقت برای سربازها آشکار می‌شود بسیار دچار عذاب وجدان می‌شوند و این برای آنها بسیار دردناک است و یکی از دلایل آمار بالای خودکشی همین موضوع است.

وی بیان کرد: زنان ایران اصلا شبیه آنچه که در هالیوود گفته می‌شود نیستند و بسیار آزاد زندگی می‌کنند و حتی می‌توان گفت در مقایسه با برخی از زنان امریکا آزادتر هستند؛ و مواردی که در مورد زنان ایران در هالیوود ارائه می‌شود تبلیغات دروغ است.

ویت یادآور شد: زمانی‌که از ایران به امریکا رفتم بیشتر افرادی‌که به من حمله کردند ایرانیان مقیم امریکا بودند و در باورشان نبود که یک سرباز امریکایی مسلمان شود و به حجاب روی آورد؛ این افراد دقیقا همان کسانی هستند که معتقدند ایران آزادی ندارد و از نظر من آنها عملکردی منافقانه دارند و من از مردم ایران می‌خواهم حرف‌های آنها را هرگز باور نکنند.

انتهای پیام/70028/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول