اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

بین حرف تا عمل آمریکا فاصله بسیاری وجود دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: بین حرف تا عمل آمریکا فاصله بسیاری وجود دارد.

بین حرف تا عمل آمریکا فاصله بسیاری وجود دارد

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا اولین باری نیست که مطرح می‎شود بلکه این کشور همواره به دنبال اهداف خود بوده و در این راستا از مذاکره هم استقبال کرده است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد مذاکره با آمریکا  نیازمند بررسی و تامل عمیق و همه‌جانبه است، افزود: قبل از هر مذاکره‌ای باید مشخص شود که این مذاکرات در چه سطحی و با چه اهدافی از سوی آمریکا مطرح شده است.

جلیل بر ضرورت تعیین چارچوبی مشخص برای مذاکره با آمریکا تاکید و تصریح کرد: قبل از تصمیم‌گیری برای مذاکره با آمریکا باید از تجربیات گذشته درس گرفت و از آن برای تصمیم‌گیری‌های در زمان حال و آینده به نحو شایسته‌ای بهره گرفت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویدادها و تحولاتی که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی از سوی آمریکا در کشور رخ داد نشان می‎دهد که در رابطه و مذاکره با آمریکا باید درایت و دقت بسیاری به کار گرفت.

جلیل تصریح کرد: در کنار بررسی مسائل کارشناسی، تنها مرجعی که تصمیم‌گیرنده نهایی در رابطه با مذاکره با آمریکا است مقام معظم رهبری است و این موضوع به صراحت در قانون اساسی کشور آمده است.

وی با بیان اینکه بین حرف تا عمل آمریکاییان فاصله بسیاری وجود دارد، اذعان داشت: تجربیات تاریخی نشان می‎دهد که آمریکا همواره به گفته‌های خود عمل نکرده و هیچ‌گاه کشور قابل اعتمادی نبوده است.

جلیل با بیان اینکه مذاکره باید در چارچوب اصول اساسی نظام انجام شود، اظهار داشت: حق هسته‌ای ایران نخستین موردی است که باید از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شود و حقانیت ایران در این زمینه از سوی آمریکا اثبات شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مذاکرات باید در شرایط مساوی و منوط به حفظ حقوق ملت ایران برگزار شود و در نهایت کسی که می‌تواند در این رابطه نظر نهایی را ارائه دهد مقام معظم رهبری است و همه باید از تصمیم ایشان بدون چون و چرا تبعیت کنند.

انتهای پیام/68004/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول