اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شهرستان اشتهارد تأکید کرد

ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نسل امروز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نسل امروز تأکید کرد و گفت: توزیع کتاب در مساجد این شهرستان آغاز شده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نسل امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود جمشیدی صبح امروز در آغاز اجرای طرح توزیع کتاب در بین مساجد و ادارات  شهرستان اشتهارد اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که سرانه مطالعه کتاب در بین جوانان و قشرهای مختلف مردم بیشتر شود.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون این سرانه پایین‌تر از استانداردها است که بسیار نگران‌کننده است.

این مسئول با بیان اینکه باید با توزیع کتب و توسعه فضاهای کتابخانه‌ها،‌ این امکان را برای جوانان و نوجوانان فراهم کنیم تا زمانی را برای مطالعه در آنجا صرف کنند افزود: کمبود منابع و همچنین نبود مکانی برای مطالعه از دلایل پایین آمدن سرانه مطالعه کتاب است.

وی در ادامه سخنان خود به توزیع کتاب و محصولات فرهنگی در مساجد، ادارات و مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: این محصولات به ارزش 150 میلیون ریال در بین این نهادها توزیع شده است.

جمشیدی گفت: در این راستا این محصولات همچنین در بین مساجد شهر و روستا، حوزه علمیه، ادارات، مدارس، فرهنگیان و شهرک‌ صنعتی اشتهارد در حال انجام است.

وی هدف تجهیز از کتابخانه‌های مساجد، ادارات و نهادها را بالا رفتن سرانه مطالعه در بین طلاب، کارمندان، نمازگزاران، فرهنگیان، دانش‌آموزان و صاحبان صنایع عنوان کرد.

جمشیدی افزود: از زمان تشکیل اداره فرهنگ و اداره ارشاد اسلامی اشتهارد تاکنون بیش از یک میلیارد ریال کتاب و محصولات فرهنگی در سطح مساجد، ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی و حوزه علمیه این شهر توزیع شده است.

انتهای پیام/2302/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول