اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

عقلانیت جلوه زیبای احکام اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تمام احکام اسلامی از درخشندگی عقلانیت و همچنین نگرش‌های مدبرانه برخوردار است که هیچ وقت رنگ کهنگی و خرافه به خود نمی‌گیرد.

عقلانیت جلوه زیبای احکام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت:‌ حضور تشکل‌های مردمی و انجمن‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در ریشه دواندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مؤثر باشد، چراکه این فریضه مانند سایر احکام اسلام دارای برجستگی عقلانی همراه با اصلاح‌گری جامعه است.

وی با بیان اینکه در این حوزه بایستی از استعدادها و ظرفیت‌های بسیج و جوانان استفاده شده و حرکت‌ها به سمت نهادینه کردن فرهنگ معنوی و احترام به ارزش‌ها باشد، ادامه داد: همه اگر در صحنه اجرای حدود و احکام اسلامی حاضر باشند، قطعاً کسی به خود جرأت تخلف و گناه را نمی‌دهد و جامعه با امر به معروف مستمر از گناه و آلودگی‌ها پاک و مبرا شده و به جای امور نامطلوب، امر خیر و نیک جایگزین می‌شود.

عاملی خاطرنشان کرد: البته در این راستا در کنار حرکت‌های زیربنایی دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما و رسانه‌ها باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند و بکوشند نمایشی از گرایش به نیکی‌ها را نشان داده و از پلشتی‌ها و ناپاکی‌ها دوری گزینند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه استاندار اردبیل نیز شاخصه ساده‌زیستی از سوی مسئولان را یک امر به معروف حقیقی و قابل الگوبرداری برای سایر افراد جامعه دانست و اضافه کرد: امر به معروف تنها در حوزه اخلاقیات، نگرش‌ها و باورها نیست، بلکه با عمل زندگی، کار و رفتار اجتماعی خود می‌توانیم امور خیر را تبلیغ و امور منفی را نیز زشت و نازیبا معرفی کنیم.

اکبر نیکزاد بیان کرد: شاخصه‌ای که در امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد، شاخصه دینداری همراه با تقوا، اصالت ارزش‌ها و احکامی است که روز به روز می‌تواند جامعه را به سمت حقانیت بیشتر سوق دهد.

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه استان به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گسترش فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر را در سایه عمل به حدود اسلامی دانست و یادآور شد: بزرگ‌ترین معروف در حال حاضر تبعیت از ولایت و ارزشمندترین حرکت در دوری از منکرات نیز دور شدن از میدان تفرقه و دو دستگی‌ها است.

سردار جلیل بابازاده گفت:‌ آنچه که امروز مورد توجه و نیاز اساسی جامعه است، گرایش‌های خوب، نیک و پسندیده‌ای است که جوانان ما می‌توانند با بهره‌گیری از این ظرفیت فضای سالم تربیتی را تجربه کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول