اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مسجد جامع حقانیه ایرانشهر:

احکام و پیشرفت‌های اسلامی هر روز در کشور بیشتر می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مسجد جامع حقانیه ایرانشهر گفت: به برکت انقلاب اسلامی، هر روز شاهد بیشتر شدن احکام و پیشرفت اسلامی در کشورمان هستیم.

احکام و پیشرفت‌های اسلامی هر روز در کشور بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، مولوی عبدالصمد دامنی صبح امروز در کارگاه آموزشی روحانیت اهل سنت که با حضور 120 نفر از ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسان مدارس دینی اهل سنت شهرستان ایرانشهر در مدرسه علمیه حقانیه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این شهرستان برگزار شد با اشاره به آیات قرآنی اظهار داشت: انسان در قبال فرزند و همسر و خانواده خود مسئول است و باید در تربیت فرزندان کوشا باشد.

وی افزود: طبق روایات اسلامی، فرزند را از بدو تولد با تعالیم اسلام باید آشنا کرد همان‌طوری که در روایات آمده است بعد از تولد در گوش کودک اذان گفت و از همان کودکی نسبت به آموختن قرآن و نماز و احکام اسلامی تأکید شده و این نشان دهنده اهمیت اسلام به تربیت فرزند است.

مدیر مدرسه علمیه حقانیه ایرانشهر بیان کرد: امروز متأسفانه در جامعه غربی، فساد رو به گسترش است و تقریبا چیزی به نام خانواده در جوامع به ظاهر پیشرفته دیگر معنا ندارد حتی همجنس‌گرایی را به صورت قانون در آورده که خود دلیلی بر عدم پایبندی آنها به خانواده است.

مولوی دامنی تصریح کرد: در اسلام بر کانون گرم خانواده تأکید بسیار شده و خانواده را منشأ آرامش، محبت، مودت و رحمت می‌داند.

وی گفت: امروز به برکت مجاهدت‌های امام خمینی (ره) در کشورمان، احکام اسلامی جاری بوده و تأکیدات مقام معظم رهبری هم در زمینه خانواده و گسترش نسل از آمیزه‌ای دینی گرفته شده است.

امام جمعه مسجد جامع حقانیه ایرانشهر افزود: خدا را شاکریم که در زمان حکومت انسان‌های صالح بر این کشور زندگی می‌کنیم و هر روز شاهد پیشرفت اسلام و ایران هستیم.

مولوی دامنی با اشاره به آیه‌ای از سوره نساء بیان داشت: زن و شوهر باید در برخورد با یکدیگر با زبان خوش و مهربانی سخن بگویند و اگر در جایی با هم اختلاف پیدا کردند (که در هر زندگی هم ممکن است اتفاق بیفتد) برای این است که اختلاف وجود دارد هم در جنس زن و هم مرد، و نیز در اخلاقیات آن‌ها، ولی باید با گذشت مسائل را فی‌مابین خود حل کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاوری یکی از اساتید حوزه و دانشگاه هم در ادامه این کارگاه آموزشی به مباحثی در زمینه اصلاح سبک زندگی و حقوق خانواده با موضوعات؛ تعریف سبک زندگی،  مؤلفه‌های سبک زندگی، شاخص‌های سبک زندگی، بیان محورهای بیانات مقام معظم رهبری در باره اصلاح سبک زندگی، پیام‌های قرآن کریم برای زندگی به سبک مؤمنان، سیره و توصیه صالحان، شیوه‌های حل اختلافات خانوادگی، شیوه الگوی مصارف خوراکی، شیوه گذران اوقات فراغت، آداب فرزندپروری در مقطع مختلف سنی به ایراد سخن پرداخت.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر نیز با بیان لزوم پرداختن به موضوع اصلاح سبک زندگی گفت: در سفر اخیر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در جمع جوانان بیان کردند که یکى از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامى عبارت است از سبک زندگى کردن، رفتار اجتماعى، شیوه‌ زیستن و این سرآغاز و سرفصل یک بحث است و قسمتی از کار را هم به حوزه‌های علمیه واگذار کردند.

حجت‌الاسلام مهرداد محرری ادامه داد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، پرداختن به موضوع اصلاح سبک زندگی را در دستور کار خود قرار داده و کارگاه آموزشی روحانیت اهل سنت را به این موضوع اختصاص داده است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: قطعا ما به عنوان مسلمان باید در شیوه‌ها و الگوی‌های زندگی تغییراتی به‌وجود آوریم و به الگوی اسلامی سبک زندگی برگردیم.

محرری با بیان اینکه آیاتی در زمینه اسراف نکردن نازل شده است گفت: متأسفانه جامعه اسراف‌گرایی هستیم و با اینکه در آموزه‌های دینی ما به مسئله حقوق همسایه، حق‌الناس، دروغ و... بسیار پرداخته شده ولی ما در جامعه اسلامی شاهد مراعات آن نیستیم که باید به آسیب‌های آن بپردازیم و این کارگاه آموزشی مقدمه‌ای برای ورود به این بحث است.

وی اضافه کرد: در شهرستان ایرانشهر توسط این نهاد سه کارگاه آموزشی روحانیت اهل سنت با موضوعات مختلف برگزار شده است که این کارگاه‌ها در راستای دانش‌افزایی روحانیت اهل سنت در سطح شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول