اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

ذخیره‌سازی 20 هزار تن مرغ ویژه نوروز در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از ذخیره‌سازی 20 هزار تن مرغ و 6 هزار تن برنج ویژه شب عید مردم مازندران خبر داد.

ذخیره‌سازی 20 هزار تن مرغ ویژه نوروز در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مرتضی هاشم‌پور، بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح سورتینگ بسته‌بندی مرکبات در روستای قراخیل قائمشهر از بهره‌برداری پنج طرح صنعتی در مازندران با حجم سرمایه‌گذاری تقریبی 9 میلیارد تومانی و اشتغالزایی 159 نفر در دهه فجر امسال خبر داد.

وی افزود: همچنین هشت طرح صنعتی در قالب مهر ماندگار با سرمایه 335 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی یک هزار و 350 نفر در دولت دهم در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در چند سال گذشته با وجود نرسیدن به نقطه مطلوب در تولید و صادرات، از جهش قابل توجهی برخوردار بود، خاطر نشان کرد: صادرات مازندران در 10 ماهه‌ سال جاری نسبت به همین تاریخ در سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

هاشم‌پور ظرفیت مرکبات استان را یک ‌میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و افزود: 200 هزار تن مرکبات در استان ذخیره‌سازی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به مشکل ضایعات مرکبات در استان و مامور کردن یک گروه برای تعیین میزان این ضایعات افزود: با ارائه گزارش این گروه مطالعاتی، حساسیت موضوع به اطلاع مسئولان کشور می‌رسد تا درصد آسیب‌پذیری کاهش یابد.  

وی با اشاره به پیش‌بینی ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از اقدام به ذخیره‌سازی 2 هزار تن پرتقال و 2 هزار تن سیب برای هفته پایانی اسفند و فروردین در مازندران خبر داد و افزود: 20 هزار تن مرغ و 6 هزار تن برنج به ارزش 110 میلیارد ریال نیز ذخیره‌سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای تعادل‌سازی 470 تن مرغ به تفکیک شهرستان‌های استان در حال توزیع است.

انتهای پیام/86008/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول