اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه فجر

5 طرح در‌ کوهبنان افتتاح شد‌

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سه طرح تولید خوراک طیور‌، یک واحد مرغداری و یک مزرعه پرورش شتر‌مرغ در روستای گردشگری بُندر سفلی‌ کوهبنان افتتاح شد.

5 طرح در‌ کوهبنان افتتاح شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، ظهر امروز کارگاه تولید خوراک طیور‌، یک واحد مرغداری و یک مزرعه پرورش شتر‌مرغ در روستای گردشگری بُندر سفلی با حضور فرماندار کوهبنان افتتاح شد. 

منصور متقی در حاشیه این طرح‌ها اظهار داشت: کارگاه تولید خوراک طیور با صرف هزینه‌ای بالغ بر 450 میلیون ریال توسط بخش خصوصی در روستای بُندر سفلی اجرا شد.

وی افزود: این طرح برای دو نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و ماهانه 13 تن خوراک طیور را تولید می‌کند که ‌ظرفیت تولید دو برابر این مواد را در ماه دارا است.

متقی عنوان کرد: واحد تولید مرغ گوشتی در کنار این کارگاه احداث شده می‌تواند سالانه 18 هزار تن گوشت مرغ تولیدی خود را در اختیار شهروندان کوهبنانی و شهرستان‌های همجوار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر کار هستیم تا دو واحد مرغداری دیگر با ظرفیت 10 هزار قطعه‌ را با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات کم‌بهره بانکی در این مزرعه احداث کنیم.

فرماندار کوهبنان‌ از مزرعه پرورش شتر‌ مرغ این روستا بازدید کرد و افزود: با توجه به آب و هوای کوهبنان این شهرستان استعداد ویژه‌ای در پرورش ماکیان و شتر ‌مرغ‌ داراست به گونه‌ای که در حال حاضر کوهبنان بزرگترین تولیدکننده کبک است.

وی گفت: به منظور ایجاد بازار فروش تمام کارهای کشتار‌، بسته‌بندی وکیوم این محصولات در واحد بسته‌بندی دهستان جور در حال انجام است و محصول تولیدی کوهبنان به بازار شهرستان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور عرضه می‌شود.

متقی با تبریک ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: در فرصت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای آبادانی بیشتر روستاها به فرمان‌ امام راحل جهاد سازندگی تشکیل شد که این نهاد مقدس در بسیاری از روستاها با ساخت مسجد‌، حمام‌، استخر‌،‌ جاده و راه‌های روستایی و‌ ... چهره‌ای دگرگون به وجود آورد.

وی ابراز داشت: در سایه ولایت و رهبری و به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در دورترین روستاهای کشور مردم از نعمت آب‌، برق‌، تلفن و جاده بهره‌مند هستند و در تلاش هستیم تا طرح هادی در تمام‌ روستاهای بالای 20 خانوار اجرا شود.

انتهای پیام/80012/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول