اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار سیف الله حیدرپور

یادواره 750 شهید شهرستان شهرضا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با پنجمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر سیف‌الله حیدرپور، یادواره سرداران و 750 شهید شهرستان شهرضا برگزار می‌شود.

یادواره 750 شهید شهرستان شهرضا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا شهید سیف الله حیدرپور 25 اردیبهشت سال 1339 در شهرضا و در خانواده‌اى مذهبى و شهید پرور متولد شد.

وی سال‌هاى تحصیل در مقاطع مختلف را در شهرضا سپرى کرد و سال 1358 از دبیرستان شهید رجایى شهرضا در رشته ریاضى فیزیک فارغ‌التحصیل شد.

طی همان سال در آزمون دانشگاه‌هاى سراسرى کشور شرکت کرد و در رشته فیزیک دانشگاه اصفهان پذیرفته شد هنوز نخستین سال تحصیل وی در دانشگاه به اتمام نرسیده بود که متجاوزان بعثى عراق خاک کشورمان را آماج حملات خود قرار دادند، وی با لبیک به نداى امام خمینى (ره)، به عضویت سپاه درآمد و از سنگر علم به کردستان و سپس به سوى جبهه‌هاى نبرد حق علیه باطل شتافت و تا پایان هشت سال دفاع مقدس در آن عرصه حضوری مستمر، گسترده و فعال داشت.

حیدرپور در دوران جنگ مسئولیت‌هایی از قبیل جانشینى فرماندهى تیپ 44 قمر بنى هاشم و فرماندهى تیپ 3 لشکر 25 کربلا و فرماندهى تیپ 48 فتح را به عهده گرفت و در عملیات‌‌های فرمانده کل قوا، طریق القدس، چزابه، فتح‌المبین، رمضان، محرم، والفجر مقدماتى، والفجر4، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلاى5، والفجر 10 در رده‌هاى مختلف از نیروى عادى تا فرماندهى تیپ و لشکر فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

حضور در عرصه‌هایی همچون فرماندهى دانشکده علوم و فنون زرهی، فرماندهى لشکر3 ویژه شهدا سپاه و جانشینى فرماندهى قرارگاه مرکزى صاحب الزمان (عج) از مسئولیت‌های وی در دوران پس از جنگ تحمیلی به شمار می‌رود.

کسب عناوین و افتخاراتی از قبیل نشان فتح، سرتیپ دومی و سرتیپ تمامی به پاس رشادت‌هاى فراوان، از خود گذشتگى، ایثارگرى و نبوغ نظامى از سوی رهبر معظم انقلاب و عضویت در کمیته دکترین عملیات نیروى زمینى سپاه از دیگر افتخارات این شهید والامقام به شمار می‌رود.

از مهم‌ترین خصوصیات این سردار برجسته می‌توانیم به ترغیب همگان به حضور در جبهه‌های علمی و لزوم پیشبرد اهداف زیربنایی کشور اشاره کنیم تا جایی که همواره از دانشگاه به عنوان خانه دوم خود یاد می‌کرد والبته با وجود جراحت‌های شدید و مصدومیت‌هایی ناشی از دوران دفاع مقدس پس از دوران جنگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عرصه دانشگاه وارد شد و با تحصیل در رشته‌های علوم سیاسی، مدیریت علوم دفاعی و در نهایت با تحصیل در مقطع دکترای رشته علوم استراتژیک به تحصیل و تدریس پرداخت.

حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و لزوم دوری کردن از تجملات دنیوی از مهم‌ترین عواملی بود که زمینه گرایش اقشار مختلف جامعه و به خصوص جوانان را به شخصیت و منش والای وی مهیا کرده بود.

سرانجام این شهید والامقام پس از سال‌ها تحمل رنج و درد ناشی از صدمات و جراحت‌های ناشی از دوران دفاع مقدس و در حالی که تا آخرین لحظات حیات خود به پاسداری از ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی مشغول بود در تاریخ 15 بهمن سال 86 به شهادت رسید و به جمع یاران آسمانی‌اش پیوست.

به گزارش فارس، پنجمین سالگرد شهادت سیف‌الله حیدرپور و یادواره 750 شهید شهرستان شهرضا روز پنج شنبه 19 بهمن از ساعت 15 تا 17 بعدازظهر در محل بیت‌الاصغر شهرضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2301/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول