اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد:

مقابله یک تنه با بحران‌های اجتماعی خارج از توان بهزیستی است

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد گفت: مقابله یک تنه با بحران‌های اجتماعی خارج از توان بهزیستی است و سایر دستگاه‌های فرهنگی نباید در این راه از زیر کار شانه خالی کنند.

مقابله یک تنه با بحران‌های اجتماعی خارج از توان بهزیستی است

احمد غریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تشریح برنامه‌های اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: این مرکز دارای تیم‌های تخصصی به منظور کاهش و جلوگیری از آسیب‌ها در سطح جامعه بوده که افراد در معرض آسیب را شناسایی و خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد اولین طرح اجرایی در این مرکز را طرح کاهش طلاق (مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق) عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح با همکاری دادگستری و شعبه‌های دادگاه‌ها به منظور آگاهی افراد از عواقب و عوارض پدیده شوم طلاق اجرا می‌شود.

غریب در ادامه به برنامه‌های تیم کاهش طلاق اشاره کرد و افزود: این مرکز با تشکیل یک تیم روان‌شناس و مددکار جهت سازش و برگزاری جلسات مشاوره برای افراد در معرض طلاق را ساماندهی و آموزش ارائه می‌شود و با رایزنی‌های لازم با دادگستری به منظور سهولت و دسترسی خانواده‌ها به این تیم هماهنگی لازم به منظور استقرار دائم تیم در دادگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

کودکان کار در یاسوج فصلی است

وی دومین طرح را خانه سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح مختص خدمات‌رسانی و ساماندهی دختران فراری (بد سرپرست یا بی‌سرپرست) بوده و در صورت شناسایی از سوی مرکز با یک تیم متخصص با کلیه تجهیزات و روانشناسی زمینه بازگشت این افراد به خانواده را فراهم می‌کنند.

این مسئول پذیرش کودکان خیابانی و کار را از دیگر طرح‌های اجرایی در اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت:  طبق پیمان‌نامه حقوق جهانی کودک افراد زیر 18 سال کودک محسوب شده و هدف از شناسایی این افراد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار در سطح شهر است.

رئیس اورژانس اجتماعی، سالم‌سازی محیط زندگی و ارتقاء کیفیت کودکان و خانواده را از دیگر اهداف این نهاد دانست و ابراز داشت: کودکان کار در شهر یاسوج به صورت فصلی بوده و در صورت شناسایی افراد به مدت 20 روز از جامعه هدف با خدمات‌دهی مضاعف نگهداری می‌شود.

غریب مرکز مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی از دیگر خدمات و طرح‌های این مرکز بیان کرد و اذعان داشت: واحد مراقبت بحران به منظور خدمات‌رسانی به افرادی که به صورت سرپایی خدمات و مشاوره‌ نیاز دارند را ارائه از این رو این واحد زنان در معرض آسیب را مد نظر قرار داده است.

خدمات‌دهی گسترده خط 123 به جامعه  آسیب‌پذیر

وی خدمات‌دهی خط تلفن 123 را مهم و گسترده عنوان کرد و گفت: خدمات‌دهی این طرح به صورت تلفنی و سیار در سطح شهر و مناطق آسیب‌پذیر بوده و خدمات و آگاه‌سازی لازم در جهت کودک آزاری، معلول آزاری، پیشگیری از خودکشی و ... خدمات‌رسانی و ارائه خدمت می‌کنند.

غریب به خدمات سیار خط 123 اشاره کرد و گفت: خدمات سیار با گشت‌زنی در نقاط آسیب‌پذیر در سطح شهر افراد را شناسایی و در صورت نیاز به راهنمایی اقدامات اعمال و در غیر این صورت به پایگاه ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در دهه پر فروغ فجر این مرکز سعی بر خدمات‌رسانی به صورت شبانه‌روزی از طریق خط 123 و خدمات سیار آن به شهروندان در معرض آسیب را دارد تا از میزان انحرافات و مشکلات کاسته شود.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد طرح حمایت اجتماعی مبتلایان هویت جنسی (TS) را از دیگر طرح‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: خدمات مشاوره به این افراد ارائه و مشکلات و هنجارهای پیش‌روی جامعه هدف نیز بررسی می‌شود.

رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به میدان آیند

غریب نقش رسانه‌های جمعی و گروهی را در انعکاس خدمات اورژانس اجتماعی به مردم و میزان آگاهی آن‌ها از این خدمات را مهم و مؤثر عنوان کرد و گفت: تنها بهزیستی توانایی مقابله با بحران‌های اجتماعی در سطح جامعه را ندارد از این رو می‌طلبد نهادها و دستگاه‌های اجرایی دغدغه کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول