اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه موسیقی فردوسی:

تخصص در موسیقی محلی امری ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه موسیقی فردوسی و عضو هیئت داوران نخستین جشنواره منطقه‌ای آواها و نواهای محلی استان یزد گفت: لازم است در زمینه موسیقی اقدامات تخصصی انجام شود.

تخصص در موسیقی محلی امری ضروری است

فرید الهامی در حاشیه برگزاری جشنواره نواها و آواهای ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: استقبال بی‌نظیر مردم ابرکوه از برگزاری این جشنواره نشان داد که قابلیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: آنچه برای من جالب بود، استقبال بسیار خوب مردم از برنامه‌های این جشنواره بود تا حدی که بسیاری از افراد بعد از تکمیل سالن برگزاری، ایستاده برنامه‌ها را دنبال می‌کردند.

الهامی خاطرنشان کرد: ابرکوه و استان‌های همجوار آن در این موسیقی غنی هستند و ابرکوه با برگزاری این جشنواره نشان داد که با تعامل با این استان‌ها می‌تواند زمینه ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره را برای اجرای گسترده‌تر این برنامه فراهم کند.

عضو هیئت داوران این جشنواره گفت: گروه‌های خوبی در این برنامه حضور داشتند که باید به کار آنها ارج نهاد.

وی ادامه داد: موسیقی محلی در واقع تشکیل دهنده ردیف موسیقی ایرانی است و تمام موسیقی‌های سنتی برگرفته از این موسیقی است.

الهامی گفت: باید برای احیای موسیقی‌های اصیل تلاش کرد و این امر می‌طلبد که محلی در تهران برای شناسایی این گروه‌ها و کار تخصصی و آموزش علاقمندان تأسیس شود.

این هنرمند افزود: این موسیقی سابقه چند هزار ساله دارد و در کتیبه‌هایی که از آن دوران به دست آمده است، نقش‌هایی از موسیقی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اروپا به دنبال موسیقی به عنوان ابزار مفید فرهنگی هستند ولی ما با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار در این زمینه، توجه چندانی به این پتانسیل‌ها نداریم.

الهامی خاطرنشان کرد: باید زمینه و بستر توجه و شنیده شدن آواها و نواهای محلی را فراهم آورد تا به جای آن، موسیقی‌هایی که هویتی در کشور ما ندارند، جایگزین نشود.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول