اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

آلبوم‌های جدید موسیقی کهگیلویه و بویراحمد در راه است/ زبان لری همچنان زنده به نظر می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که موسیقی بهترین ابزار برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد است، گفت:خوشبختانه زبان لری همچنان در این استان زنده به نظر می‌رسد.

آلبوم‌های جدید موسیقی کهگیلویه و بویراحمد در راه است/ زبان لری همچنان زنده به نظر می‌رسد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی شامگاه شنبه در آیین رونمایی از آلبوم موسیقی بویراحمدی با نام «وار» که در سالن همایش‌های اداره‌کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با بیان این ‌که باید در حوزه موسیقی کار را به اهلش واگذار کرد، گفت: امروز شاهد به بار نشستن یکی از زحمات اهالی موسیقی این استان هستیم و از ترانه‌هایی است که در سال گذشته تولید شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موسیقی در بحث هویت‌سازی کمک زیادی به یک جامعه می‌کند که امیدواریم در این استان با توجه بیشتر به موسیقی بیش از پیش به حفظ هویت‌ها کمک کنیم.

این مسئول ارشد فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این استان اشاره کرد و گفت: آن ‌چه که در طول مدت خدمت در این استان بیش از هر چیز برایم جالب بوده مربوط به حفظ هویت زبان لری است که در میان استان‌های زاگرس‌نشین در این استان بیش از همه مورد توجه مردم است.

کمالوندی با بیان این‌که متأسفانه در برخی از استان‌ها سخن گفتن با فرزندان با زبان مادری مذموم تلقی می‌شود، افزود: خوشبختانه در این استان چنین رویکردی را از سوی مردم مشاهده نکردم و زبان لری همچنان در این استان زنده به نظر می‌رسد.

این مسئول، ابزار موسیقی را بهترین ابزار برای معرفی استان دانست و گفت: سعی ما بر این است که با عواید فروش چنین کاست‌ها و آلبوم‌هایی برای حمایت از تولید آثار جدید استفاده کنیم.

کمالوندی از انعقاد قرارداد برای تولید دو آلبوم دیگر در این استان خبر داد و گفت: در اردیبهشت سال آینده نیز شاهد رونمایی از آلبومی دیگر خواهیم بود.

انتهای پیام/2571/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول