اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی خبر داد

یکه‌تازی موسیقی عاشیقی و حرکات آیینی آذربایجان در جشنواره صدای عشایر

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی گفت: گروه موسیقی عاشیقی و حرکات آیینی و آداب و رسوم مردم آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی صدای عشایر هنرنمایی کرده و به خوبی درخشیدند.

یکه‌تازی موسیقی عاشیقی و حرکات آیینی آذربایجان در جشنواره صدای عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گروه موسیقی محلی و حرکات نمایشی و آیینی آذربایجان‌شرقی در برنامه افتتاحیه این جشنواره با حضور معاون اول رئیس جمهور کشورمان به هنرنمایی پرداختند.

وی با اشاره به حضور جمعیت بسیاری در نخستین روز این جشنواره، خاطرنشان کرد: غرفه آذربایجان‌شرقی در سالن 40 A با استقبال چشمگیر و قابل توجه حضار روبه‌رو شده است.

محمدی افزود: غذاهای محلی عشایر، آداب و رسوم، آیین‌ها و جشن‌ها و نمایش‌های آیینی عشایر آذربایجان‌شرقی در چادرها و غرفه‌های برپا شده و تحسین بازدیدکنندگان از این جشنواره پایتخت را در روز نخست آن به دنبال داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه و عرضه صنایع دستی آذربایجان‌شرقی را از دیگر برنامه‌های استان در جشنواره عنوان کرد و گفت: صنایع دستی متنوع و کاربردی این استان به ویژه محصولات عشایر همواره یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این خطه بوده است.

محمدی تنوع، ترکیب رنگ و زیبایی البسه و پوشاک محلی آذربایجان را عامل دیگری برای استقبال خوب مخاطبان از غرفه این استان در جشنواره دانست و تصریح کرد: نحوه دوخت البسه محلی آذربایجان‌شرقی که چندی پیش نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید راوی یک فرهنگ طولانی و بومی است که با کمترین میزان تغییر همچنان اصیل و زیبا مانده است.

وی با اشاره به حضور پربار عشایر آذربایجان‌شرقی در این جشنواره تصریح کرد: آذربایجان شرقی دارای 14 هزار خانوار عشایری است که گلچینی از آنها با برپایی آلاچیق‌ها، چادرها و برپایی نمادین آیین‌های مختلف سنتی عزاداری و عروسی به معرفی آداب و سنن خود می‌پردازند.

جشنواره «صدای ملی عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر  در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول