اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی سپاه نینوا گلستان:

بسیاری از مسئولان شرایط جنگ اقتصادی را درک نکردند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان گفت: بسیاری از مسئولان شرایط جنگ اقتصادی را درک نکردند.

بسیاری از مسئولان شرایط جنگ اقتصادی را درک نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین کریمی‎اول شامگاه سه‌شنبه در همایش انقلاب اسلامی، اصناف و اقتصاد مقاومتی مجامع و اتحادیه‎های امور صنفی شهرستان کردکوی اظهار داشت: این تفکر که هر کس مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس گرفته باید کارمند دولت شود، اشتباه است.

وی با بیان اینکه کار فقط پشت میزنشینی اداری نیست تصریح کرد: جوانان ما با به دنبال کار و تولید باشند و وظیفه دولت نیز باید فراهم کردن زیرساخت‎ها برای مشارکت‎ دادن جوانان در عرصه تولید باشد.

از ظرفیت زمین، دریا و جنگل‎ها برای اشتغال جوانان استفاده کنیم

جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: گلستان از نظر موقعیت جغرافیایی آماده هرگونه کار و تلاش است و باید با برنامه‎ریزی درست به این مهم برسیم که چقدر از ظرفیت زمین، دریا و جنگل‎های خدادادی برای اشتغال جوانان استفاده کنیم.

کریمی‎اول با اشاره به اینکه طبق اطلاعات به دست آمده اصناف کردکوی از خوش‎انصاف‎ترین کسبه استان هستند عنوان کرد: طبق ارزیابی‎ها بر روی شاخص‎های قیمت کالا و خدمات از شهرستان‎های استان، قیمت بیشتر اقلام در کردکوی نسبت به دیگر شهرستان‎ها و مرکز استان پایین‎تر است.

وی ادامه داد: این امر نشان‎دهنده این است که بازاریان این شهرستان با درک صحیح از شرایط تحریم‎های اقتصادی تلاش می‎کنند فشار مضاعف به مردم وارد نشود.

بسیاری از مسئولان شرایط جنگ اقتصادی را درک نکردند

این مسئول با انتقاد از برخی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور اضافه کرد: هنوز بسیاری از مسئولان درک نکردند که کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد.

جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس مردم ما با رشادت و تحمل سختی‎ها جوانان خود را با افتخار به مقابله با دشمنان نظام می‎فرستادند در شرایط فعلی نیز مردم با ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان، آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام کنند.

کریمی‎اول با اشاره به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همان طور که در پیروزی انقلاب اسلامی بازاریان شهرهای بزرگ با حمایت‎های مادی و معنوی و تعطیلی به موقع مغازه‎های خود با اعتراض به رژیم شاه به آرمان امام خمینی کمک می‎کردند باید در این شرایط نیز با رصد اوضاع و احوال و شناخت دقیق از توطئه‎های دشمنان مانع از سوءاستفاده از این قشر شرافتمند شوند.

این مسئول همچنین با تاکید بر ضرورت اجتناب و پرهیز از اسراف و هدر دادن منابع و ثروت‎های کشور ادامه داد: ما در مصرف روزانه و برگزاری مراسمات عروسی و عزا بدون توجه به مسائل شرعی اقدام به اسراف می‎کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان تصریح کرد: در مصرف انرژی متاسفانه از بسیاری از کشورهای جهان حتی از کشور چین جلوتر هستیم.

حمایت از تولیدات داخلی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

کریمی‎اول با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: اگر می‎گوییم مطیع رهبر هستیم باید این اطاعت‎پذیری در تمام شاخص‎ها باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی باید به یک فرهنگ تبدیل شود ابراز داشت: وقتی در شرایط تحریم قرار داریم عاقلانه و منطقی نیست که از محصولات کشورهایی که مسبّب این فشارها به مملکت ما هستند استفاده کنیم.

استفاده از نسکافه و قهوه خارجی چه معنایی دارد

جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان گفت: در حالی که کشور ما تولید چای بسیار مرغوب دارد استفاده از نسکافه و قهوه خارجی چه معنایی دارد.

کریمی‎اول ادامه داد: در سال‎های گذشته 40 میلیون یورو صرف خرید چوب بستنی از کشور آلمان شد آیاً واقعا این چوب‎ها در داخل کشور نمی‎توانست تولید شود از طرفی از کشوری که چه در دوران دفاع مقدس با فروش سلاح شیمیایی به صدام و از طرفی از مسببان تحریم‎ فشار به این مردم وارد کردند اصلاً کار درستی نیست.

وی افزود: باید همانند هشت سال دفاع مقدس با تشکیل نیروهای رزمی جنگی و تجهیز سنگر و خاکریز در مقابل کشورهای تحریم‌کننده و حامیان آنها خود را برای یک جنگ تمام عیار اقتصادی آماده کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‎های تولیدی را در کشور شناسایی و بر مبنای آن برنامه‎ریزی کرد اذعان داشت: 20 میلیون خانوار ایرانی در کشور وجود دارد که اگر برای تقویت تولیدات خانگی برنامه‎ریزی درست شود هم به اقتصاد خانواده کمک می‎شود و هم اقتصاد کشور را افزایش می‎دهد.

باید در همه حال مطیع ولی امر مسلمین باشیم

کریمی‎اول خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن، باید از ظرفیت درون کشور استفاده درست شود.

وی با بیان اینکه دشمن از اول انقلاب کمر همت بسته است تا نوای انقلاب را خاموش کنند ابراز داشت: دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‎کند مقاومت و ایستادگی و پیشرفت ما را بشکند.

جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان متذکر شد: باید در همه حال آماده و مطیع ولی امر مسلمین جهان حضرت‎ آیت‌الله خامنه‎ای باشیم.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول