اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صدا و سیمای لرستان خبر داد

سریال دیار به یاد ماندنی از تولیدات شبکه افلاک ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل صدا و سیمای لرستان گفت: سریال دیار به یاد ماندنی از تولیدات شبکه افلاک لرستان به تهیه‌ کنندگی سید محمد سیف‌زاده به عنوان برترین مستند ثبت آداب و رسوم در فهرست آثار ملی معنوی معرفی شد.

سریال دیار به یاد ماندنی از تولیدات شبکه افلاک ثبت ملی شد

فتاح کمری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خرم‎آباد گفت: این سریال تولید سال 1382 در شبکه افلاک است که در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای در قالب داستان‌های جذاب بومی به معرفی شایسته آداب و رسوم مردم لرستان در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کار و کسب و ... پرداخته است.

 وی افزود: در هفتمین اجلاس شورای عالی ثبت آثار معنوی و ملی کشور که دوم تا چهارم بهمن ماه در شاهرود برگزار شد، هشت اثر معنوی و بومی لرستان از جمله فال چل سرو، رنگرزی در بروجرد، صنعت مشبک سازی، قفل سازی بروجرد، بازی محلی دال پران، کمربند بازی، ورشو سازی بروجرد با استناد کامل به تصاویر مستند سریال دیار به یاد ماندنی به تهیه کنندگی و کارگردانی سید محمد سیف‌زاده در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شدند.

مدیر کل صدا و سیمای لرستان گفت: سید محمد سیف‌زاده از تهیه‌ کنندگان و کارگردانان با سابقه و پیشکسوت شبکه افلاک است که در کارنامه خود آثار سینمایی مانند تک‌سوار ایل و سریال‌هایی مانند دیار به یاد ماندنی و مستندهایی مانند سور و سوگ را ثبت کرده است.

لازم به ذکر است، سید محمد سیف‌زاده هم اکنون مشغول کارگردانی یک سریال سیزده قسمتی از شبکه افلاک تحت عنوان کوی افلاک است.

انتهای پیام/2304/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول