به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا ارجمندی ظهر امروز در نشست شورای تحول بیمارستان با تأکید بر ارائه خدمات به موقع به همراه بیماران اظهار کرد: خدماترسانی به بیماران خوب است و مردم رضایت دارند اما همراهان بیمار ناراضیاند که باید در این زمینه فکر اساسی کنیم.
وی بر برقراری ارتباط کلامی پزشکان و پرستاران با بیماران تأکید کرد و گفت: باید با جسم، کلام و روان و ممارست و تخصص برای درمان بیماران تلاش کنیم.
پرستار موفق کسی است که رنج بیمار را درک کند
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند انجام مطلوب خدمات را ناشی از انجام کار تیمی هماهنگ خواند و افزود: در این مرکز درمانی آموزشی باید بیماران و همراهان آنان از هنگام ورود تا خروج در همه بخشها شاهد برخورد شایسته پرسنل باشند.
ارجمندی اضافه کرد: پرستار موفق کسی است که رنج بیمار را درک کند، گریه او را بشنود و فریاد او را نیز بپذیرد.
وی ارتباط با خدا را عامل اصلی شفای بیماران خواند و افزود: اگر صرفاً امکانات داشته باشیم اما به خدا توکل نکنیم، در روند درمان تأثیری ندارد، بنابراین باید پرستاران و بیماران و همراه بیمار یاد خدا را فراموش نکنند.
آرامش کادر درمانی ضرورت ارائه خدمات است
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند خواستار تدوین منشور بیمار شد و گفت: احترام به پزشک و پرستار باید در رأس نگاه بیماران و همراهانشان باشد زیرا اگر آرامش کادر درمانی خدشهدار شود ارائه خدمات با مشکل مواجه میشود.
ارجمندی ادامه داد: عده قلیلی از افراد در مراجعه به بیمارستان مشکل عصبی و روانی دارند که در هنگام عصبانیت همراهان بیمار، پرستاران و کادر درمانی باید صحنه را ترک کنند.
وی یادآور شد: مراجعان بیمارستان از سطوح فرهنگی مختلفی هستند و باید برخورد با هر کدام مطابق با فرهنگ فرد باشد.
درصد اشغال تختهای بیمارستان 60 درصد است
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند گفت: باید توجه داشته باشیم که هنوز برخی از مراجعان ما نحوه استفاده از داروها را نمیدانند که باید آموزش دهیم.
ارجمندی درصد اشغال تختهای این مرکز درمانی را 60 درصد خواند و افزود: باید به سمتی رفت که درآمدها بیشتر شود.
وی با بیان اینکه به دنبال مدیریت مشارکتی در بیمارستان امام رضا (ع) هستیم، تأکید کرد: باید سیستم بیمارستانی پویا و کارآمد باشد.
مردم نسبت به خدمات بیمارستانها معترضند
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز بر ارتقای فرهنگ بهداشت تاکید کرد و گفت: زمانی که بهداشت جامعه بالا باشد دیگر مراجعان اندک میشوند.
فرشته اسدزاده به برخی از اعتراضات مردمی در مراجعه به مراکز درمانی بیرجند اشاره کرد و افزود: تبعیض در ارائه خدمات مراکز درمانی قابل قبول نیست.
وی با اشاره به سمنهای استان تصریح کرد: جای سازمانهای مردم نهاد "یار سالمند" و "همراهان بیمار" در استان خالی است.
انتهای پیام/2248/خ30/ض1002