اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اردبیل:

استقلال علمی ما با قطع فرهنگ ترجمه حاصل شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: استقلال و خوداتکایی علمی کشورمان با قطع نهضت ترجمه علوم و فنون از غرب شکل واقعی گرفت و تفکر اسلامی جایگزین اندیشه غرب شد.

استقلال علمی ما با قطع فرهنگ ترجمه حاصل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی واحدی‌زاده صبح امروز در همایش دانشگاه‌ها و تبیین جایگاه انقلابی مراکز علمی در اردبیل اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حال و هوای دانشگاه‌های ما حال و هوای ترجمه علوم و فنون غربی بود که سعی می‌شد نسل آینده با ایدئولوژی غربی و تفکر زاییده از مکتب لیبرالیسم پرورش یابند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اندیشه غلط اصلاح شد و دانشگاه‌های ماه وجهه ارزشی و معنوی پیدا کردند.

وی تعطیلی موقت دانشگاه‌ها را نتیجه اصلاح این فرایند توصیف کرد و یادآور شد: انقلاب فرهنگی ما که زاییده‌ای از اصلاح دانشگا‌ه‌ها و مراکز علمی بود، در یک غربالگری واقعی اصلاح شد و ما امروز در بالاترین سطح، خودباوری علمی و بومی‌سازی را در این زمینه شاهد هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خاطرنشان کرد: در یک رویش جدید علم و فناوری‌های نو در این کشور به دست دانشجویان و دانشمندان خلاق و مبتکر ما به ثمر نشست و این ملت تحریم‌های علمی را به فرصت بالندگی تبدیل کرده است.

واحدی‌زاده به ثبت ابتکارات و اختراعات مختلف در مناطق علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در کنار این توسعه سخت‌افزاری فکر و اندیشه دانشجو و نسل آینده ما نیز اصلاح شد و ما به جای رسوخ اندیشه‌های ضد اسلامی و ضد دینی شاهد رشد و توسعه ارزش‌های انسانی و اسلامی و سرایت آن به تمام مجموعه‌ها بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول دستیابی به این امر را همسو و هماهنگ با فطرت بشری برشمرد و عنوان کرد:‌ از لحاظ فرهنگی، معنوی و عبادی دانشگاه‌های ما امروز به درجه‌ای از خودباوری دست یافتند که شاهد حضور گسترده دانشجویان در برنامه‌هایی همچون اعتکاف، ضیافت اندیشه و ده‌ها برنامه معنوی هستیم که نتیجه و اثر آن تکامل و رسیدن به خودباوری نسل سوم و چهارم انقلاب است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: کشور ما امروز به رغم تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار جهانی در اوج قدرت و صلابت و توانمندی قرار گرفته و شایسته آن است در این مسیر گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول