اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با قبل از انقلاب

پیشرفت‌های ایران در بعد علمی و نظامی بی‌نظیر بوده است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: پیشرفت‌های ایران در مقایسه با قبل از انقلاب در بعد علمی و نظامی بی‌نظیر بوده است.

پیشرفت‌های ایران در بعد علمی و نظامی بی‌نظیر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس محمد مارانی ظهر امروز در جمع پاسداران با بیان اینکه امام خمینی (ره) نقش تأثیرگذاری در شناساندن اسلام واقعی به مردم دنیا داشتند، اظهار داشت: حاصل و نتیجه این امر این بوده که گرایش مردم دنیا به اسلام، روز به روز بیشتر می‌شود.

وی اوضاع ایران پیش از انقلاب و پس از آن را غیر قابل مقایسه دانست و ادامه داد: پس از انقلاب با وجود تحریم‌ها، نقدینگی کمتر و افزون شدن جمعیت نسبت به پیش از انقلاب، پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف کشور انجام شده که از آن می‌توان به پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، رفاهی و تجهیزات نظامی اشاره کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تمام پیشرفت‌های حاصله را به یمن و برکت حضور امام خمینی (ره) در صحنه انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر امروز در این سطح و شرایط ویژه‌ای از پیشرفت قرار گرفته‌ایم به برکت حضور امام (ره) بوده است

مارانی با اشاره به قانون کاپیلاتسیون پیش از انقلاب، اضافه کرد: عزت این کشور، با وجود این قانون زیر سوال بود، اگر یک سرباز آمریکایی به شخصیت بلند پایه ایران برخوردی می‌کرد ایران حق بازپرسی و اجرای قانون را نداشت اما اگر به یک سگ آمریکائی توهین می‌شد آنها این حق را داشتند که شخص توهین کننده را مورد مواخذه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از پاسداران و بسیجیان شرکت کننده در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)، از برگزاری عملیات نمادین والفجر هشت در روز 22 بهمن ماه خبر داد.

مارانی با بیان این خبر اضافه کرد: این عملیات که بواسطه رعایت کامل حفاظت اطلاعات در آن از موفق‌ترین عملیات‌های پیروزی بخش ایران اسلامی در دفاع مقدس است به صورت نمادین در این روز برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) با حضور 17 هزار بسیجی  در دو منطقه طراحی و اجرا شد که منطقه اول در بندرعباس و با شرکت 15 گردان از شهرستان‌های حاجی آباد، بستک، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم، میناب، رودان، سیریک و بندرعباس برگزار شد.

همزمان با برگزاری رزمایش در بندرعباس، رزمایش های مجزا در شهرستان‌های بشاگرد، پارسیان، ابوموسی و جزیره کیش نیز با حضور پنج گردان اجرایی شد.

در این رزمایش جانشین فرمانده سپاه پاسداران و جانشین بسیج مستضعفین حضور و سخنرانی داشتند.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول