اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

ایران جزو 10 کشور برتر علمی جهان است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: ایران اسلامی جزو 10 کشور برتر علمی جهان است.

ایران جزو 10 کشور برتر علمی جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، صبح امروز در ایام دهه فجر کلنگ دبستان شش کلاسه شهید سلمان اسلامی روستای حوض‌کتی این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در آیین کلنگ‌زنی مدرسه ابتدایی روستای حوض‌کتی نوشهر اظهار داشت: خواندن و نوشتن قلب انسان را برای استفاده بهتر و بیشتر از معنویات روشن می‌کند.

حسنعلی شیری با اشاره به کلام امام‌خمینی (ره) که فرمودند: «انقلاب ما انفجار نور بود» اظهار داشت: خداوند نور است و نور خداوند در زمین به وسیله پیامبران و ائمه اطهار منتشر می‌شود و حکومت اسلامی نیز کانون انتشار این نور است.

وی همچنین درباره اهمیت مدرسه‌سازی و ترویج علم گفت: مدرسه‌سازی و ترویج علم در حکومت اسلامی گسترش یافت و این از افتخارات نظام است.

شیری در ادامه با اشاره به این‌که امروز ایران اسلامی جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه‌های مختلف علمی است، افزود: مدرسه ابتدایی حوض‌کتی بر پایه مشارکت مردم روستا کلنگ‌زنی شد که این نشانه ایمان راسخ و انفاق در راه خدا است.

بیش از 90 درصد جامعه با سواد هستند

امام جمعه نوشهر در آیین کلنگ‌زنی مدرسه ابتدایی روستای حوض‌کتی نوشهر گفت: امام‌خمینی (ره ) رنج‌ها کشید و تبعید شد تا این انقلاب به ثمر نشست و این درسی برای همه ما است.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ افزود: علم به تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند و علم بدون دین و معنویت فایده ندارد بلکه علم با دین و معنویت ثمربخش است.

وی عنوان کرد: بنابر آمارها، قبل از انقلاب 55 درصد باسواد داشتیم اما اکنون به فضل الهی و به برکت انقلاب و خون شهدا بیش از 90 درصد جامعه ما با سواد هستند و امیدواریم روزی ریشه بی‌سوادی در کشور کنده شود و دیگر بی‌سواد وجود نداشته باشد.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این‌که امروز در زمینه‌های مختلف علمی جهش و پیشرفت‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: تا قبل از انقلاب، 65 درصد مردم روستایی و 40 درصد مردم شهری زیر خط فقر بودند اما اکنون جامعه ما به رشد و توسعه و شکوفایی بسیار خوبی رسیده است.

انقلاب ما با همه انقلاب‌های دنیا متمایز است

فرماندار نوشهر نیز در این مراسم گفت: انقلاب ما با همه انقلاب‌های دنیا متمایز است و بر اساس اصول و مبانی اسلامی به وجود آمد که بنیانگذار آن امام‌خمینی (ره) است.

محمدعلی قمی‌اویلی افزود: حفظ ارزش‌ها به برکت پیوند میان مردم و حاکمیت شکل گرفت و به امید این‌که همواره شاهد پیشرفت‌های بیشتری در کشور باشیم.

انتهای‌پیام/86019/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول