اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کوهرنگ

امداد هوایی به داد بیمار گرفتار در برف رسید

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیمار گرفتار در برف در روستای سرآقاسید از توابع شهرستان کوهرنگ به وسیله امداد هوایی اورژانس 115 به بیمارستان شهرکرد منتقل شد.

امداد هوایی به داد بیمار گرفتار در برف رسید

فرامرز شاهین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طی تماس تلفنی بهورز روستای سرآقا سید از توابع شهرستان کوهرنگ در روز گذشته مبنی بر بد‌حال بودن بیماری مشکوک به آپاندیسیت، یک دستگاه بالگرد اورژانس هوایی اصفهان به منطقه اعزام و نسبت به انتقال مصدومان اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به بارش برف و مسدود شدن محورهای مواصلاتی تقریباً 6 ماه از سال این محورها مسدود بوده و در صورت وجود موارد اورژانسی، این مصدومان به وسیله امداد هوایی به شهرکرد انتقال می‌یابند.

شاهین خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه امداد هوایی باعث ارائه خدمات سریع و به موقع و کاهش تلفات انسانی به ویژه در مناطق کوهستانی استان می‎شود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات این مرکز گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مأموریت دارد که با تعامل و مشارکت تمامی حوزه‌های مختلف تأمین کننده سلامت (بهداشت، درمان، دارو و ... ) نسبت به طراحی و استقرار نظام هماهنگ برای حفظ و ارتقای سطح سلامت در حوادث در زمینه‌های پیشگیری و کاهش خسارت، آمادگی، مقابله و بازتوانی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوادث طبیعی غیر قابل پیش‌بینی هستند و نمی‌توان از زمان وقوع آنها اطلاع پیدا کرد، بر همین اساس لازم است تا ارائه آموزش‌های لازم به مردم و کادرهای بهداشتی و درمانی در سطح کشور و استان افزایش یابد، چراکه آموزش به افراد نقش مهمی در برخورد با اینگونه حوادث دارد.

شاهین با اشاره به تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان گفت: در حال حاضر 38 پایگاه فوریت‌های پزشکی در سطح استان فعال بوده که از این تعداد 27 پایگاه جاده‌ای و 11 پایگاه نیز شهری است.

انتهای پیام/68001/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول