اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر

5 پروژه توسط استاندار فارس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر پنج پروژه با حضور استاندار فارس به بهره‌برداری رسید.

5 پروژه توسط استاندار فارس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استاندار فارس دوشنبه ‌شب در پایان افتتاح این پنج پروژه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز پنج پروژه افتتاح شد که در مجموع 66.3 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان، آبیاری بارانی، گلخانه گل رز، فرهنگ‌سرا و پارک شهری لپویی هزینه شده است.

حسین صادق عابدین افزود: در همین روز سه پروژه فضای آموزشی نیز در شهر شیراز با اعتبار 2 میلیارد و 350 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: تا پایان ایام دهه مبارک فجر، 808 پروژه با مبلغی معادل 3هزار و 877 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، پروژه بزرگ 550 هکتاری آبیاری تحت فشار دانشکده کشاورزی در بخش مرکزی روستای باجگاه نخستین طرحی بود که توسط استاندار فارس به بهره‌برداری رسید.

این طرح با هزینه یک‌میلیارد و 925 میلیون تومان موجب اشتغال 25 نفر شده و 140 لیتر بر ثانیه آب را وارد سیستم می‌کند.

گلخانه گل شاخه بریده آبتین دومین طرحی بود که استاندار فارس روبان آن را قیچی کرد، این گلخانه در زمینه تامین پایه گل رز که پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد، فعالیت می‌کند و ظرفیت تولید 30 هزار شاخه پایه گل قلمه‌ای را دارد.

مجتمع فرهنگی هنری لپویی با یک‌هزار و 250 متر مربع زیربنا و 2 هزار متر مربع متراژ که در دو طبقه شامل آمفی تئاتر با ظرفیت 160 نفر، کتابخانه، اتاق گریم، کلاس آموزشی و مخزن با اعتبار بیش از 7 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، سومین طرحی بود که با حضور استاندار فارس افتتاح شد.

استاندار فارس پس از افتتاح بوستان شهدای لپویی، عازم زرقان شد تا بیمارستان 32 تختخوابه امام حسن عسگری (ع) این شهر را افتتاح کند.

این بیمارستان که با مساحت 10 هزار متر مربع و مساحت زیربنای 3 هزار متر مربع با هزینه 13 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید با مشارکت خیران ساخته شده است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول