اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی محقق می‌شود

ایجاد مزرعه پژوهشی و کاشت گیاه یاتروفا در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر خدمات شهری منطقه ویژه پارس گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی برای ایجاد مزرعه پژوهشی و کاشت گیاه یاتروفا در سطح حداقل یک‌هزار هکتار در زمین‌های لم‌یزرع منطقه ویژه پارس از برنامه‌های سازمان منطقه ویژه است.

ایجاد مزرعه پژوهشی و کاشت گیاه یاتروفا در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی مقاتلی در نشست مسئولان اظهار داشت: عسلویه از مناطق مهم و تاثیرگذار استان و کشور است و توسعه این منطقه امری لازم است.

وی افزود: ایجاد فضای سبز و زیباسازی منطقه از جمله برنامه‌های این مدیریت برای ایجاد فضایی بانشاط در منطقه است.

مدیر خدمات شهری منطقه ویژه پارس از ایجاد 700 هکتار فضای سبز و جنگل‌کاری در محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و خاطرنشان کرد: عزم این سازمان بر گسترش فضای سبز و جنگل‌کاری جدی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد چشم‌گیر فضای سبز در پایتخت انرژی کشور خواهیم بود.

مقاتلی تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر برای انجام مطالعات آسیب‌شناسی، استفاده از گونه‌های گیاهی مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی برای ایجاد مزرعه پژوهشی و کاشت گیاه یاتروفا در سطح حداقل یک‌هزار هکتار در زمین‌های لم یزرع منطقه ویژه پارس و طراحی و شروع عملیات اجرایی مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز منطقه به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری و بهبود سیستم آبیاری فضای سبز از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه ویژه پارس در راستای توسعه و تکمیل پروژه‌های ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری در قطب انرژی و صنعتی کشور محسوب می‌شود.

120 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز

وی با اشاره به برآورد هزینه‌های صورت گرفته در سال جاری در راستای توسعه فضای سبز منطقه ویژه پارس گفت: کل مبلغ قراردادهای فضای سبز در سال جاری بالغ بر 120 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ حدود 25 میلیارد ریال مربوط به توسعه فضای سبز و حدود 65 میلیارد ریال مربوط به نگهداری فضای سبز و حدود 30 میلیارد ریال مربوط به اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه است.

مدیر خدمات شهری منطقه ویژه پارس با اشاره به خدمات عام‌المنفعه صورت گرفته به محیط پیرامونی در 9 ماهه نخست سال جاری اذعان داشت: در حوزه تامین آب روستاها و شهرهای همجوار و ارگان‌های دولتی مستقر در منطقه به حجم یک میلیون و 659 هزار و 899 مترمکعب به ارزش 19 میلیارد و 423 میلیون و 350 هزار ریال، خدمات لازم انجام گرفته است.

مقاتلی افزود: اهدا اقلام مربوط به شبکه برق، روشنای و نیز هزینه‌های مربوط به تامین روشنایی‌های سطح منطقه به مبلغ 11 میلیارد و 600 میلیون ریال و در حوزه پسماند، جمع آوری و حمل و دفن بهداشتی زباله روستاهای اطراف منطقه ویژه با هزینه سالانه بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و حوزه فضای سبز و اهداء نهال به شهرها و روستاهای اطراف منطقه با هزینه سالانه مبلغ 750 میلیون ریال از جمله کمک‌های عام‌المنفعه مدیریت خدمات شهری است.

وی اضافه کرد: از تمام امکانات و توانمندی موجود برای رشد و پیشرفت منطقه ویژه بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/2451/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول