اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس‌جنوبی خبر داد

تولید 60 درصد قطعات صنایع پارس‌جنوبی توسط ایرانی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس‌جنوبی گفت: 60 درصد قطعات صنایع پارس‌جنوبی به دست متخصصان توانمند و با دانش ایرانی تولید می‌شود.

تولید 60 درصد قطعات صنایع پارس‌جنوبی توسط ایرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود نصوری در آیین افتتاح نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر برپایی نمایشگاه را نشان از توانمندی استان در عرصه گاز و پتروشیمی دانست و اظهار داشت: منطقه پارس‌جنوبی دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است که در کمتر جایی از جهان می‌توان این توانمندی‌ها را یکجا در یک منطقه مشاهده کرد.

مسعود نصوری با بیان توانمندی متخصصان داخلی در تولید قطعات گفت: 100درصد سازندگان در اجرای پروژه‌های مختلف درپارس‌جنوبی ایرانی هستند و بدست توانمند خود پروژه‌ها را اجرا می‌کنند.

وی بیان کرد: در بهره برداری نیز از توان متخصصان ایرانی بهره می‌بریم که نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنعت گاز و پتروشیمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تولید 60 درصد قطعات صنایع پارس‌جنوبی به دست متخصصان ایرانی را از دیگر توانایی ایرانیان ذکر کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید قطعات تا سه سال آینده توسط نیروهای داخلی به صورت 100درصد انجام خواهد شد.

نصوری با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان رشد و پیشرفت قابل توجهی یافته‌اند، گفت: در ابزار دقیق نیز اکنون وابستگی داریم که در تلاش هستیم با همکاری نخبگان و دانشمندان ایرانی این وابستگی به خودکفایی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند ضمن معرفی توانمندی استان بوشهر در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی زمینه سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی را هم فراهم کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اختصاص 1000هکتار زمین به دستور مقام عالی وزارت نفت برای ایجاد صنایع پایین دستی خبر داد و گفت: این 1000 هکتار زمین در منطقه پارس‌جنوبی قرار دارد و با تغییر کاربری به صنایع پایین دستی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد اشتغال پایدار در منطقه شکل بگیرد با استفاده از توان تخصصی در صنایع تبدیلی و پایین دستی می‌توان تا 15 برابر فعلی صنایع را گسترش داد.

نصوری همچنین از اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به پارس‌جنوبی و هیئت دولت به استان هم خبر داد.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول