اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

ساخت مصلی بزرگ حاجی‌آباد هرمزگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: آغاز ساخت مصلی و برگزاری نمایشگاه ترجمه تصویری معاد و قیامت، از جمله رویدادهای مهم مذهبی در سومین روز از دهه فجر جاری در شهرستان حاجی‌آباد هرمزگان است.

ساخت مصلی بزرگ حاجی‌آباد هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری امام جمعه این شهر ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات ساخت مصلی هزینه احداث این پروژه را بالغ بر 70 میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این مصلی دارای پنج هزار متر مربع شبستان اصلی و سه هزار متر مربع فضای اطراف است که در زمینی به مساحت 29 هزار و 692 مترمربع احداث خواهد شد.

همچنین طی امروز نخستین نمایشگاه ترجمه تصویری با موضوع قیامت نیز با حضور معاون سیاسی استاندار هرمزگان در سالن تربیت بدنی حاجی‌آباد برپا شد.

فرمانده ناحیه سپاه مقاومت حاجی‌آباد در این مراسم گفت: این نمایشگاه حاوی 210 تابلوی نفیس نقاشی رنگ و روغن با مضامین آیات قرآن است که به ارائه تصاویری از قیامت و معاد پرداخته است.

سرهنگ اباذر سالاری اضافه کرد: این تابلوها از معاد، آیات قرآنی و سخنان ائمه معصومین و پیامبر اکرم (ص) استخراج شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال آموزه‌های دینی و قرآنی به مردم و ترویج گسترش فرهنگ قرآنی که از وظایف نهادهای فرهنگی می‌باشد، است.

سالاری یادآور شد: این نمایشگاه به همت ناحیه مقاومت سپاه حاجی‌آباد و مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در راستای آشنایی و انس بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی برپا شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه بیانگر نقش هنر به عنوان یک ابزار در انتقال آموزه‌ها و مفاهیم مهمی مانند قیامت و معاد و مرگ است.

سالاری آیات قرآن کریم و روایات را منبعی غنی برای استخراج مفاهیم مورد نیاز جامعه برشمرد و تصریح کرد: این نمایشگاه گر چه با عنوان ترجمه تصویری از قرآن فعالیت خود را آغاز کرده است، اما در واقع برداشتی ترجمه‌ای از آیات قرآن کریم با موضوع قیامت است که آثار خوب و قابل توجهی نیز در این نمایشگاه عرضه شده و باید تکمیل‌تر شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته صبح و عصر پذیرای عموم است.

سالاری در پایان گفت: نمایشگاه مذکور شامل تابلوهایی از گذارهای عمده جهان آخرت همانند مرگ، عالم قبر، پایان جهان، محشر، جهنم و بهشت بوده که توانسته است مفاهیم عمده قیامت را به تصویر بکشاند.

انتهای پیام/88002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول