اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مرتعداران نمونه

انتخابات انجمن صنفی مرتعداران حاجی‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین انتخابات انجمن صنفی مرتعداران حاجی‌آباد با حضور جمعی از مرتعداران نمونه شهرستان، مسئولان محلی و کارشناسان منابع طبیعی هرمزگان برای تشکیل انجمن صنفی مرتعداران برگزار شد.

انتخابات انجمن صنفی مرتعداران حاجی‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، رئیس اداره کار و امور اجتماعی این شهرستان در مراسم انتخابات انجمن صنفی مرتعداران گفت: هدف از تشکیل انجمن صنفی مرتعداران، سازماندهی مرتعداران در قالب یک تشکل صنفی، ارتقاء توان فکری بهره‌برداران، ایجاد زمینه‌های فعالیت‌ اقتصادی در بین مرتعداران با بهره‌گیری از توانمندی‌های عرصه‌ها، ریشه یابی مشکلات مرتعداران، تقویت انگیزه‌های مادی و معنوی مرتعداران، تلفیق دانش نوین و بومی در راستای مدیریت و اصلاح و احیاء و توسعه مراتع، ارتقاء سطح دانش محلی و موضوعات رفاهی از قبیل بیمه مراتع، بیمه مرتعداران، اخذ تسهیلات و اجرای پروژه‌های مدیریتی است.

منصور قاسمی افشار تصریح کرد: ضرورت تشکیل انجمن صنفی مرتعداران به دلایل نبود تشکل‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش مرتع موجب کاهش مشارکت بهره‌برداران در مدیریت و اصلاح و احیاء و توسعه مراتع شده که شکل‌گیری انجمن صنفی علاوه بر ایجاد انگیزه‌های معنوی و مادی به عنوان یک ساختار کاملاً خصوصی این خلا را برطرف می‌سازد و موجب ارتقاء مشارکت علمی مرتعداران می‌شود.

معاون فرماندار حاجی‌آباد نیز در این مراسم گفت: مراتع در استان و کشور امانت است و از این رو باید از آنها به خوبی نگهداری کنیم.

محمد حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مهم‌ترین رویدادی که در کشور فرا روی ما قرار دارد، انتخابات ریاست جمهوری است که باید با مطالعه و بدون تعصبات غیردینی به صورت گسترده و فراگیر پای صندوق های اخذ آرا حاضر شویم.

معاون اجرایی مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان در مراسم انتخابات انجمن صنفی مرتعداران شهرستان حاجی‌آباد، بیان کرد: این انجمن با هدف شناخت نیازهای مرتعداران و دفاع از حقوق آنها و آموزش مرتعداران تشکیل می‌شود.

درویش خواه افزود: هم اینک در استان، 720 میلیون هکتار مرتع وجود دارد که از این میزان 58 درصد آن تحت پوشش طرح مرتعداری قرار دارد.

انتهای پیام/88002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول