اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه مراکز بازپروری در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه و راه‌اندازی مراکز بازپروری معتادان در جامعه بسیار ضروری و مهم است.

توسعه مراکز بازپروری در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی در جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در استانداری اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز نگهداری از معتادان در بحث پیشگیری و کاهش اعتیاد در جامعه بسیار مهم است و در همین راستا نخستین مرکز نگهداری از معتادان در منطقه تله سیاه شهرستان زاهدان آماده بهره‌برداری است.

وی توسعه و راه‌اندازی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را مهم دانست و افزود: درﻣﺎن ﻣﻌﺘﺎدان ﯾﮑﯽ از اهداف ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻣﻮادﻣﺨﺪر در ﮐﺸﻮر اﺳﺖ و درﻣﺎن اﻋﺘﯿﺎد ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮑﯽ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌های اﺻﻠﯽ در ﺳﯿﺎﺳﺖ‌ﮔﺬاری‌های ﮐﻼن ﻗﺮار ﮔﯿﺮد زﯾﺮا اﻋﺘﯿﺎد ﯾﮏ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﭘﯿﭽﯿﺪه ﺑﻮده و درﻣﺎن آن ﻧﯿﺰ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ اﺳﺖ.

رئیس شورای مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با اشاره به جمع‌آوری متکدیان معتاد سطح شهر زاهدان بیان کرد: برخی متکدیان، سیستان و بلوچستان را محل امن و آرامی برای به دست آوردن درآمد به حساب آورده‌اند با ورود دسته جمعی و گاه خانوادگی به شهرها، این استان را به محلی برای کسب و کار خود تعیین کرده‌اند.

نارویی با بیان اینکه اکثر متکدیان شهرهای استان از اتباع بیگانه و یا غیربومی هستند بیان داشت: ارگان‌های ذی‌ربط با هماهنگی و کار دسته جمعی نسبت به شناسایی و ساماندهی این افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از اجرای مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان در شهرستان ایرانشهر خبر داد و تصریح کرد: اجرای راهکارهای درمان برای کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی و درمان معتادان و ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال‌زایی آنان نقش مهمی در مبارزه با این مواد افیونی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان استفاده از نیروی انسانی توانمند، متعهد، و امین را در مراکز نگهداری معتادان  مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: افرادی که در این مراکز فعالیت می‌کنند باید بدانند این کار علاوه بر ثواب معنوی، نوعی کمک کردن به هم نوع است که در این راستا باید نسبت به هرگونه ورود موادمخدر به داخل کمپ خودداری شود.

نارویی گفت: ﻣﺮاﮐﺰ نگهداری و ﮐﺎهش آﺳﯿﺐ ﻣﻌﺘﺎدان ﺑﺮای ﮐﺴﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ هر دﻟﯿﻠﯽ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻪاﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﺠﺎز درﻣﺎﻧﯽ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﻨﺪ و ﺳﺘﺎد ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻣﻮادﻣﺨﺪر ﺑﺎ ﮐﻤﮏ اﻋﺘﺒﺎرات دوﻟﺘﯽ و هزﯾﻨﻪهاﯾﯽ ﮐﻪ ﺻﺮف ﮐﺮده، ﻣﺮاﮐﺰی را ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان نگهداری، درﻣﺎن و ﮐﺎهش آﺳﯿﺐ ﻣﻌﺘﺎدان ﺑﺮای اﯾﻦ اﻓﺮاد اﯾﺠﺎد ﮐﺮده اﺳﺖ.

وی با بیان اینکه حل پدیده‌های اجتماعی نیاز به همبستگی همگانی دارد افزود: تعامل بسیار خوب تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی به منظور اجرا و احداث این نوع مراکز قابل تقدیر و تشکر است.

اعضای کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارش و نظرات و پیشنهاداتی نسبت به توسعه و راه‌اندازی بیشتر این نوع مراکز در سطح استان و اجرای طرح غربالگری معتادان پرداختند.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول