اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران:

کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در ساری راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان را از دغدغه جدی در مرکز مازندران دانست.

کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در ساری راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا جانبازی بعد ازظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد در اولویت فعالیت‌های کاری ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ادامه کار برای کمپ‌های ترک اعتیاد بدون مجوز باید با تایید فرمانداری و بهزیستی هر شهرستان صورت گیرد، ادامه داد: کمپ‌های ترک اعتیادی که تاکنون اقدام به اخذ مجوز ادامه کار نکردند باید طبق قانون به مراجع مرتبط مراجعه و نسبت به دریافت پروانه کاری فعالیت خود را ادامه دهند.

این مسئول با تاکید براینکه بهزیستی متولی فعالیت و گشایش کمپ‌های ترک اعتیاد و باز پروری معتادان است، تصریح کرد: نظارت کامل بهزیستی در روند فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد در بهبودی وضعیت معتادان از ضروریات است.

جانبازی بحث اشتغال معتادان بهبود یافته را مهم‌ترین موضوع بعد از دوران بازپروری دانست و افزود: ‌ارائه تسهیلات بانکی گامی برای خود اشتغالی معتادان بهبود یافته در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری اطلاعات لازم از بهبود یافتگان اعتیاد به مواد مخدر در مازندران الزامی است، بیان داشت: برای تداوم زندگی برخی از معتادانی که به سلامت کامل رسیدند مسکن مهم‌ترین موضوعی است که باید از سوی دستگاه‌های اجرایی پشتیبان پیگیری شود و ما در این بخش هماهنگی‌های لازم را با راه و شهرسازی برقرار کردیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در بخشی از سخنانش به بازدید اخیری که از منطقه نوبنیاد مرکز استان داشتند اشاره کرد و گفت: این بازدید که با جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت شاهد موارد ناهنجار اجتماعی بودیم.

وی افزود: برخی افراد در مناطق پرخطر اجتماعی بساط کسب و کار راه انداخته و به فکر سودجویی هستند.

جانبازی نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان را از دغدغه جدی در مرکز مازندران دانست و اظهار داشت: در بازدید از مناطق آلوده شاهد بودیم که چند زن و مرد معتاد به مواد مخدر در زیر یک سقف زندگی می‌کنند.

وی افزود: دولت در ساماندهی مناطق پرخطر و آلوده وارد شده است و ما انتظار داریم تا نیروی انتظامی پاسگاه سیار خود را در این مناطق مستقر کند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران فرهنگ‌سازی را از مهم‌ترین موارد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز مازندران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به درستی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال‌ جاری اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان برای درمان و پیشگیری از اعتیاد به سازمان‌های مردم‌نهاد اختصاص یافت، گفت: آمادگی داریم کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیادی که در زمینه اشتغال بهبود یافتگان از مواد مخدر اقدام می‌کنند حمایت مالی تا 7 میلیون تومانی داشته باشیم.

انتهای پیام/86006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول