اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مطرح کرد

آسفالت 152 کیلومتر راه روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری 152 کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی در استان اردبیل انجام شده است.

آسفالت 152 کیلومتر راه روستایی در اردبیل

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در بخش راه بیش از 92 کیلومتر آسفالت جاده‌های اصلی و فرعی و 152 کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شده و در کنار آن 214 هزار متر مربع لکه‌گیری اصولی به ضخامت 9 سانتیمتر با دستگاه‌های پیشرفته انجام شده است.

وی ادامه داد: به میمنت دهه فجر، امسال بالغ بر 270 میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که عمده آنها مربوط به حوزه مسکن است.

حیدری خاطرنشان کرد: در بخش راه باند دوم پروژه چهار خطه مسیر اردبیل به فیروزآباد به طول 82 کیلومتر، خلخال به فیروزآباد به طول 32 کیلومتر، باند دوم مشگین‌شهر به اردبیل به طول 20 کیلومتر در حال اجرا است.

این مسئول تصریح کرد: پروژه سه راهی صحرا تا رضی امیرکندی 48 کیلومتر در حال اجراست که 38 کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است.

وی از احداث پنج کیلومتر اول باند دوم پارس‌آباد به طرف سربند و احداث محور پارس‌آباد به سمت اجیرلو به طول 2.5 کیلومتر خبر داد و بیان کرد: در کل محورهای مواصلاتی استان، پروژه‌های لکه‌گیری، شانه‌سازی و ارتقای جاده‌ها در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد:‌ در سطح استان بیش از 320 پروژه در حوزه‌های ساختمان و راه در دست احداث داریم که بخش عظیمی از آنها با تأمین منابع و اعتبارات نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود.

حیدری ادامه داد: در بخش ساختمان ‌بیمارستان ترومای اردبیل، 120 تختخوابی پارس‌آباد، درمانگاه کوثر، مصلای شهرستان‌ها، کتابخانه‌های عمومی در بیله‌سوار و مجتمع فرهنگی گرمی و اردبیل در دست اقدام است.

وی گفت: ‌فاز دوم پروژه مجتمع ورزشی علی دایی جزو اولویت‌های ما است که هم‌اکنون به همت این اداره‌کل اجرایی می‌شود.

حیدری در مورد زیرساخت‌های حمل و نقل در استان اردبیل افزود: در حال حاضر 100 کیلومتر بزرگراه وجود دارد که این رقم تا آخر برنامه پنجم به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ در بخش راه‌های اصلی نیز حدود 250 کیلومتر پروژه در دست بهره‌برداری داریم که تا آخر برنامه پنجم این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد.

حیدری در پایان ابراز داشت: ‌تا آخر برنامه پنجم آسفالت راه‌های روستایی به طول 400 کیلومتر نسبت به وضع موجود افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول