اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان قیروکارزینی

خبرگزاری فارس: نمایشگاه دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان قیروکارزینی به مناسبت دهه فجر در سالن کوثر شهر قیر برپا شد.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان قیروکارزینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، نمایشگاه دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و دبیران قیروکارزینی به مناسبت دهه فجر توسط مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در سالن کوثر شهر قیر برپا شد.

این نمایشگاه دارای 30 غرفه است که برخی از آنها دستاوردهای علمی دانش‌آموزان در زمینه‌های پژوهشی، جزوات و مقالات، اختراعات، ساخت انواع ربات‌ها و همچنین رشته‌های فنی و حرفه‌ای نظیر طراحی، نقشه‌کشی، ماکت سازه‌های مختلف، رشته الکترونیک، مکانیک، برق صنعتی و ساختمان و سیستم‌های ضد سرقت، اعلام حریق و کنترل کننده‌های اتوماتیک را به نمایش می‌گذارد.

در برخی دیگر از این غرفه‌ها آثار هنری شامل هنرهای تجسمی، نقاشی، صنایع دستی و لباس‌های محلی و همچنین محصولات صنایع دستی تولید شده توسط عشایر مانند گلیم، جاجیم، تابلو فرش، خرجین، لیف، پته‌دوزی و ماکتی از یک سیاه چادرهای عشایری به نمایش گذاشته شده است.

در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه دستاوردهای مراکز قرآنی به نمایش گذاشته شده و فعالیت‌های قرآنی در زمینه‌های روخوانی، حفظ، تجوید و مفاهیم به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

نمایشگاه کتاب نیز غرفه‌ای را در این نمایشگاه بزرگ به خود اختصاص داده و کتب مختلفی در زمینه‌های گوناگون علمی، مذهبی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها در اختیار مخاطبان قرار داده است.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه ارائه دستاوردهای نهضت سوادآموزی قیروکارزین است ضمن اینکه غرفه‌ای نیز به معرفی کتب سال دوم و ششم ابتدایی و همچنین اقدامات آموزش و پرورش این شهرستان در راستای طرح تحول بنیادین در سال تحصیلی جاری می‌پردازد.

کانون هنرمندان این شهرستان نیز در غرفه‌ای فیلم‌های آموزشی ساخته شده در قیروکارزین و همچنین دیگر فیلم‌های کوتاه و بلند تولیدی در این شهرستان را برای گروه‌های دانش‌آموزی و بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته و در کنار آن کلاس‌های مشاوره و آموزشی در رشته‌های عکاسی، تئاتر و فیلم برگزار کرده است.

به گزارش فارس، این نمایشگاه تا 21 بهمن ماه جاری برپاست و مراسم اختتامیه آن با معرفی دانش‌آموزان دارای ایده‌های برتر توسط هیئت داوران به همراه اهدای جوایز ویژه به آنان و همچنین اهدای لوح تقدیر به تمام شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول