اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت اسدیه:

انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین موهبت الهی برای مسلمانان جهان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت اسدیه با تبریک دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین موهبت الهی برای مسلمانان جهان بود.

انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین موهبت الهی برای مسلمانان جهان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مولوی سید احمد عبداللهی ظهر امروز در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان مرزی درمیان و افتتاح طرح‌های چهارمین روز از دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) وحدت، اقتدار و استقلال را برای ما به ارمغان آورد.

وی پیروزی انقلاب را بزرگترین موهبت الهی برای مسلمانان جهان خواند و خواستار وحدت بیشتر مردم شیعه و سنی برای حفظ این موهبت الهی شد.

3 بیمارستان استان تجهیز می‌شوند

استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به آغاز انتقال گاز از سربیشه به درمیان گفت: 45 میلیارد تومان برای احداث این خط انتقال به طول 73 کیلومتر هزینه می‌شود.

 

قهرمان رشید با اشاره به تجهیز بیمارستان اسدیه از هفته آینده افزود: در حال حاضر سه بیمارستان در استان در حال تجهیز است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: در دهه فجر امسال 119 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 71 میلیارد ریال در شهرستان درمیان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اعتبارات درمیان 70 درصد افزایش یافت

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های شهرستان درمیان 29 پروژه شهری و 90 پروژه در بخش روستایی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: از ابتدای سال جاری 146 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی به شهرستان درمیان اختصاص یافته است.

رشید به مقایسه اعتبار مصوب شهرستان درمیان در سال‌های 84 و 90 اشاره کرد و گفت: این اعتبار در سال 84 بالغ بر 68 میلیارد ریال بوده که در سال 90 به 146 میلیارد ریال افزایش یافته است که نشان‌دهنده توجه جدی دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: در بخش گازرسانی که یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت نهم و دهم در استان خراسان جنوبی است تاکنون اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان در استان هزینه شده است.

سرانه گازرسانی هر خانوار درمیانی 6 میلیون تومان است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کلنگ‌زنی خط انتقال گاز سربیشه به اسدیه اظهار داشت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 45میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رشید با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان درمیان ادامه داد: سرانه گازرسانی به هر خانوار در شهرستان درمیان 6 میلیون تومان است، این در حالیست که سرانه گازرسانی به هر خانوار در کشور بین یک میلیون و 500 هزار تومان است.

وی به احداث بیمارستان 32 تختخوابی در سه شهرستان درمیان، سرایان و سربیشه اشاره کرد و افزود: این سه بیمارستان پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته و کار ساختمانی آن رو به پایان است و برای تجهیز هر یک از آنها یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که کار تجهیز آنها به زودی آغاز می‌شود.

وحدت شیعه و سنی در درمیان الگوست

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خدمات صورت گرفته در شهرستان درمیان گفت: خدمت به مردم از مهم‌ترین رویکردهای دولت است و روند خدمت‌رسانی در دولت‌های نهم و دهم شتاب و کیفیت بسیار مطلوبی به خود گرفت و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام و جدید بر اساس نیاز و اولویت مناطق مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است.

رشید وحدت بین شیعه و سنی را از اصول بسیار مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید شیعه و سنی به ندای وحدت بخش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که ریشه در تعالیم حیات بخش اسلام و انبیاء الهی دارد گوش فرا دهند که در شهرستان درمیان این وحدت به بهترین شکل ممکن جلوه‌گر است.

انتهای پیام/2248/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول