اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق پردیس قم دانشگاه تهران:

پردیس قم الگوی اسلامی‌سازی علوم انسانی شود

خبرگزاری فارس: رئیس سابق پردیس قم دانشگاه تهران گفت: این مجموعه‌ دانشگاهی باید به الگویی برای تمام دانشگاه‌های کشور در زمینه علوم انسانی اسلامی تبدیل شود.

پردیس قم الگوی اسلامی‌سازی علوم انسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام رضا برنجکار ظهر امروز در مراسم تودیع خود در تالار امام خمینی(ره) پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به اهدافی که این مجموعه دانشگاهی پیگیری می‌کند، اظهار داشت: این مرکز باید به الگویی برای تمام مجموعه‌های علمی و فرهنگی در زمینه اسلامی‌سازی علوم انسانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این مجموعه به خاطر حضور در قم و همجواری با حوزه علمیه قم می‌تواند گام‌های بزرگی در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی بردارد.

عضو هیئت علمی پردیس قم دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بین‌المللی شدن پردیس قم نیز گامی در مسیر گسترش علوم اسلامی انسانی در سطح جهان است.

وی با اشاره به عملکرد پردیس قم دانشگاه تهران در این شش سال ابراز داشت: در سال 85، هشت رشته دانشگاهی در پردیس قم دانشگاه تهران تدریس می‌شد اما در این سال‌ها هفت رشته به رشته‌های این مجموعه دانشگاهی اضافه شد.

برنجکار اضافه کرد: در این مدت مرکز آموزش‌های مجازی پردیس قم دانشگاه تهران هفت رشته در زمینه علوم انسانی را نیز راه‌اندازی کرده است.

*سه برابر شدن دانشجویان دکترا در پردیس قم دانشگاه تهران

وی با اشاره به افزایش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه اظهار داشت: تعداد این دانشجویان از 400 نفر به هزار و 120 نفر افزایش پیدا کرده و دانشجویان دکترا نیز در این سال‌ها سه برابر شده‌اند.

رئیس سابق پردیس قم دانشگاه تهران گفت: در سال 86 این مجموعه دانشگاهی هیچ مجله علمی پژوهشی نداشت اما در حال حاضر هفت مجله با این رتبه علمی در حال فعالیت هستند و زمینه برای انتشار نشریات بین‌المللی نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته اساتید پردیس قم دانشگاه تهران توانستند 46 مقاله ISI به ثبت برسانند که این موضوع موجب شده پردیس قم دانشگاه تهران از نظر پژوهشی در میان دیگر دانشگاه‌ها بدرخشد.

برنجکار افزود: تجهیز کتابخانه پردیس قم دانشگاه تهران یکی دیگر از اقدامات در این سال‌ها بوده است و در این مدت 91 درصد رشد در این زمینه اتفاق افتاده است.

*اجرای 1500 برنامه فرهنگی توسط دانشجویان

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در این مدت در این مجموعه اتفاق افتاده است، ابراز  داشت: در این مدت بیش از هزار و 500 برنامه فرهنگی اجرا شده است که در تمام این برنامه‌‌ها خود دانشجویان مسئولیت کار را به عهده داشته‌اند و دانشگاه تنها به روش برگزاری این برنامه‌‌ها نظارت کرده است.

رئیس سابق پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت‌های عمرانی پردیس قم دانشگاه تهران در شش سال گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت پنج پروژه مهم عمرانی پیگیری شده است که یکی از آنها اکنون به اتمام رسیده و بقیه نیز در صورت محقق شدن بودجه به زودی به ثمر می‌رسد.

انتهای پیام/78006/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول